Obě Koreje by měla spojit nákladní železnice

Severní a Jižní Korea chtějí ještě do konce roku zprovoznit nákladní železniční spojení. Shodli se na tom premiéři obou zemí při rozhovorech v Soulu. Předseda severokorejské vlády, který je po 15 letech prvním premiérem komunistického státu jednajícím v Jižní Koreji, potvrdil snahu Pchjongjangu naplnit závěry nedávného druhého Korejského summitu. Vlaky přes nejstřeženější hranici na světě jezdily naposledy před více než půl stoletím.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Demarkační pásmo

Demarkační pásmo | Foto: koreascope.org

Železnice, která povede přes čtyři kilometry širokou demilitarizovanou zónou, by měla být dlouhá pětadvacet kilometrů a spojovat by měla Jižní Koreu se severokorejskou průmyslovou zónou v Kesongu. Její zprovoznění ale ještě musí obě země formálně schválit.

Kim Jong-il i jeho jihokorejský protějšek Han Duk-so jednají hlavně o projektech, na kterých se shodli nejvyšší představitelé Severní a Jižní Koreje na summitu minulý měsíc. K nim patří i další rozvoj Kesongu. Soul v této souvislosti žádá především snížení celních kontrol severokorejskou stranou a také zrušení komunikačních omezení.

Tato průmyslová zóna je přitom jedním z mála míst, kde si na 20 tisíc obyvatel stalinistického státu může vydělat nadprůměrné mzdy. Konkrétně v přepočtu asi 1100 korun měsíčně.

Oba premiéři jednají také o vytvoření svobodné zóny rybolovu na sporné námořní hranici ve Žlutém moři, obnově severokorejské infrastruktury i vytvoření další průmyslové zóny v Severní Koreji.

Robert Mikoláš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme