Plán na zvýšení podílu biopaliva v benzinu v Německu selhal

Německá vláda nakonec ustoupila od záměru zvýšit podíl biopaliva v benzínu z pěti na deset procent. Počet aut, která by na takový benzín nemohla jezdit, se totiž ukázal být mnohem vyšší, než se původně předpokládalo. Ztroskotal tak plán, kterak ulehčit německému automobilovému průmyslu splnění unijních závazků ohledně emisí oxidu uhličitého.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Benzin

Benzin | Foto: www.automarket.co.yu

Podle původních odhadů by benzín obsahující deset procent bioetanolu nesneslo asi 380 tisíc vozů registrovaných v Německu. Ukázalo se ale, že se jednalo o omyl a že tato statistika nezahrnovala vozy cizích značek.

"U zahraničních výrobců, kteří dovážejí své vozy do Německa, přesahuje počet těchto aut hranici tří miliónů. Nechceme při prosazování ekologické politiky převzít odpovědnost za to, že několik miliónů řidičů přinutíme povinně tankovat drahý benzín Super-Plus," říká ministr životního prostředí Sigmar Gabriel.

Zrušený plán měl německým automobilkám pomoci splnit těžký unijní úkol snížit emise oxidu uhličitého. Ty mají u nových aut činit do roku 2012 120 gramů CO2 na kilometr.

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme