V Evropském parlamentu se diskutovalo o situaci v Tibetu

27. duben 2008

V Evropském parlamentu proběhla 23. dubna tisková konference, na které se diskutovalo o aktuální situaci v Tibetu v souvislosti s olympijskými hrami pořádanými v Číně.

Na pozvání poslance EP a člena Delegace pro vztahy se zeměmi jižní Asie Thomase Manna vystoupili na tiskové konferenci dva členové Mezinárodní kampaně za Tibet; Kate Saunders a Vincent Metten. Hovořili nejen o aktuálních událostech v Tibetu, ale také o tom, že Evropa by měla zaujmout jasné stanovisko pokud jde porušování lidských práv v Tibetu. Hostem konference byla také Tibeťanka Galcen Dolkar, která byla 12 let vězněna ve Lhase a přinesla svědectví o špatných podmínkách vězněných Tibeťanů a o násilí, které je na nich pácháno. Vincent Metten na závěr prohlásil, že Dalajlama by měl být pozván na oficiální návštěvu EU co nejdříve. Podle Mettena je právě toto klíčový vzkaz který, jak řekl, není namířen proti Číně, jde o zachování míru.

Dalším projednávaným tématem minulého týdne byly videohry a ochrana nezletilých v Evropské unii před jejich negativními účinky. Na tiskové konferenci 22. dubna vystoupila nejprve evropská komisařka pro informační společnost a média Viviane Reding a po ní komisařka pro spotřebitelské záležitosti Meglena Kuneva. Obě se shodly na tom, že dosavadní systém označování nebezpečných videoher by se měl zlepšit tak, aby lépe zajišťoval především ochranu dětí a mládeže. Podle jejich slov jsou totiž právě děti jedněmi z nejzranitelnějších spotřebitelů ve společnosti.

Audiovizuální materiál tiskového střediska EU

Premiéru pořadu Informace z EU si poslechněte dnes ve 23.00. Připravila jej Kamila Drtilová.

autor: Kamila Drtilová
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.