Třetina leteckých společností klamala na webu zákazníky
Letecké společnosti po intervenci Evropské komise opravily klamavé údaje na svých webových stránkách. Jde zatím ale jen o částečný úspěch nátlaku Evropské unie na prodejce letenek. Změny na internetu totiž provedla jen polovina z nich.
Riziko ošizení nebo zmatení leteckými společnostmi dosud hrozí každému třetímu zákazníkovi, který si koupí zdánlivě levnou letenku na internetu. Zjistilo to prověřování skoro 400 webových stránek nabízejících letenky ve 13 členských zemích Unie. U třetiny stránek musela komise podniknout za poslední půlrok ještě jednu kontrolu, aby přiměla jejich provozovatele k nápravě.
Nejčastěji se prodejci letenek snaží nalákat zákazníky nízkými cenami, které se ale dalšími kroky vedoucími ke koupi letenky zvyšují. Na některých stránkách uváděly spotřebitele v omyl například špatný překlad původního textu nebo už předem zaškrtnuté objednání některých fakultativních služeb.
Evropská komise bude podle slov komisařky pro ochranu spotřebitele Megleny Kunevy letecké společnosti a jejich weby nadále sledovat a další zprávu o jejich chování podá za rok.