České dráhy odškodní pozůstalé po obětech nehody u Studénky

Pozůstalí po obětech tragické vlakové nehody ve Studénce na Novojičínsku můžou ode dneška žádat České dráhy o odškodnění. Blízkým příbuzným obětí dráhy vyplatí 240 tisíc korun. U dalších cestujících z havarovaného vlaku bude výše náhrady záviset na míře zranění nebo hmotných škodách. Odškodnit oběti nehody se chystá i hlavní dodavatel stavby zříceného mostu, Dopravní stavby Ostrava. Při nehodě zahynulo celkem sedm lidí a sedm desítek jich bylo zraněno - někteří těžce.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tragická nehoda vlaku u Studénky

Tragická nehoda vlaku u Studénky | Foto: Hasičský záchranný sbor MS kraje

Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala potvrdil: "Jsme připraveni začít okamžitě vyplácet odškodnění, v tomto okamžiku už je sestavený zvláštní tým. Jsme přesvědčení, že odškodnění pozůstalým bychom měli vyplatit nejpozději během 14 dnů. Účastníci nehody také mohou žádat o náklady spojené s léčením, o bolestné, a také o materiální odškodnění, například když si někdo rozbil brýle a podobně."

Žádosti o odškodnění se mohou podávat na právní odbor generálního ředitelství Českých drah v Praze. Podrobnější informace lze získat na telefonní lince 972 211 111. Nejméně do konce příštího týdne také budou fungovat zvláštní informační linky, zřízené po nehodě - 974 723 201, 974 723 202. Největší nápor zaznamenaly v prvních devíti hodinách provozu, kdy se na nich o mrtvých a raněných snažilo získat informace asi 600 lidí.

U nádraží ve Studénce, na místě pátečního železničního neštěstí, je už zprovozněná druhá kolej. V místě tragédie ovšem jezdí všechny spoje jen 30-ti kilometrovou rychlostí a jen s dieselovými lokomotivami, protože oprava elektrického vedení není zatím kvůli spadlé mostní konstrukci možná.

Radiožurnálu to řekla Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty: "Mostní konstrukce ještě leží přes tři koleje. Je potřeba jí odklidit a až potom můžeme začít opravovat trolejové vedení, aby místem mohly projíždět elektrické soupravy."

Policie nehodu stále objasňuje, zatím nikoho neobvinila. Případ vyšetřuje jako obecné ohrožení. Zatím se ukazuje, že chyba byla zřejmě v nedostatečném zajištění konstrukce mostu. V Mladé frontě Dnes se píše, že nehodu zavinila únava materiálu nebo špatná manipulace s mostem. Podle Českých drah za tragédii může firma, která stavěla most, jehož zřícení na trať těsně před přijíždějícím vlakem zavinilo jeho havárii.

František Tichý, Lenka Jansová, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme