Ministerstvo dopravy představilo novou kampaň za bezpečnost na silnicích

Odstrašující reklamy za větší bezpečnost na silnicích představilo ministerstvo dopravy. Kampaň stojí 150 milionů korun a má být nejdražší akcí v historii Besipu. Propagační akce se inspiruje v zahraničí, kde jsou běžně k vidění billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. Zviditelnila se ale už před svým startem. Ministerstvo muselo vysvětlovat, proč je režisérem právě Filip Renč, známý tím, že pracoval v předvolební kampani pro ODS.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

propagační kampaň ministerstva dopravy

propagační kampaň ministerstva dopravy | Zdroj: ČTK

Zadání znělo: Vyvolat u lidí mrazení v zádech. Jeden z příběhů tak začíná na svatbě. Auto jedoucí z obřadu ale skončí pod koly autobusu a nevěsta s ženichem se nedožijí ani svatební noci.

Návrhy režiséra Filipa Renče zvítězily v tendru i přesto, že existovaly levnější nabídky. Ministerstvo dopravy tvrdí, že v žádném případě nejde o protislužbu, ale realistické hodnocení. Rozhodovala prý originalita a zpracování. Kampaň odstartuje ve středu.

Záměrem ministerstva je, aby si kolize na silnicích v roce 2010 vyžádaly maximálně 650 lidských životů. To je zhruba stejný počet obětí, jaký policie evidovala od ledna do srpna letošního roku. Akce má trvat do roku 2010 a zahrnuje televizní a rozhlasové spoty, tiskové a internetové inzeráty či billboardy.

O účinnosti podobných propagačních kampaní jsme v Ranním interview Radiožurnálu hovořili s dopravním psychologem Karlem Havlíkem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Odstrašující reklamy na silnicích mají zmírnit nehodovost

Co si myslíte vy? Zlepší odstrašující kampaň chování na silnicích? Hlasujte v naší anketě!

Lenka Šumová, Marika Táborská, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme