Ceny potravin diskontních řetězců v Německu jdou prudce dolů
V Německu se rozpoutala cenová válka mezi potravinovými diskontními řetězci. Některé výrobky zlevňují až o 40 procent. Zatímco spotřebitelé se radují, výrobci potravin a dodavatelé si stěžují na neúnosný tlak ze strany obchodníků.
Lídři na trhu diskontních řetězců Aldi a Lidl snižují ceny letos už počtvrté. Zákazníci zaplatí výrazně méně za široký sortiment zboží; od mražených kuřat přes chlazené krůtí řízky, čokoládové tyčinky až po jogurty.
Podle Christopha Schwarzla z poradenské firmy Accenture se cenová válka omezuje v podstatě jen na potraviny a potrvá ještě minimálně půl roku. Na propad cen reagují taky další firmy. V síti Penny je ve srovnání s loňským rokem každý pátý produkt levnější.
Dodavatelé si ale stěžují, že největší obchodní společnosti zneužívají svého dominantního postavení na trhu a nemístně je tlačí ke zdi.