Zahřejte si ruce na motorce

8. duben 2009

Jako znalci aut nejspíš víte, že se čas od času některá automobilka chlubí vyhřívaným volantem - k dispozici je například i do malé Corsy. Zatímco v autech je význam této "vychytávky" spíš úsměvný, na motorce se vyhřívané rukojeti skutečně sejdou. Jsou to právě konečky prstů, které za chladného počasí trpí zimou nejvíce.

Doba, kdy motocykl sloužil jako většinový dopravní prostředek, je už dávno pryč. Stejně tak už na motorkách obvykle neuvidíte praktické vychytávky, jakými jsou třeba ochranné větrné štíty. Tedy - abychom byli přesní, cestovní stroje tímto nadále disponují, ale všichni ostatní si za ochranu proti nepřízni počasí musí připlatit. Dobrým tipem jsou třeba vyhřívané rukojeti.

"Za jízdy působí velmi komfortně, ruce nezábnou a příjemně se s nimi jezdí," pochvaluje si Jakub Váňa z prodejny BikersCrown.

Svou službu udělají motorářům právě v těchto dnech - kdy je teplo jen přes poledne. Na delší výlety si tak díky vyhřívaným rukojetím nemusíte brát dvoje rukavice. Místo těch hrubších si prostě přitopíte.

"Mají dvě funkce, buď rychlou - do 30 minut vyhřejete rukojeti na 95 °C, nebo klasický program - za deset minut na 30 °C. Jsou vyrobeny z gumového neoděratelného a tepelně namáhaného materiálu, který vydrží teplotu až do 145 °C."

Pokud elektrické rukojeti doplníte o větrné kryty, bude "prstový komfort" ještě vyšší. Ale to už zase může utrpět vzhled stroje. Vyhřívané rukojeti ovšem zásahem do designu nejsou. Jde spíš o zásah do elektroinstalace.

"Montáž technicky zdatný člověk zvládne sám, ale pochopitelně by bylo lepší a jistější svěřit instalaci odborníkům."

Jde především o ochranu baterie před nechtěným vybitím v případě, že zapomeneme vytápění vypnout. Levnější kousky proto potřebují zapojit přes relé nebo do okruhu spolu se spínací skříňkou. U dražších kousků je navíc v přívodním kabelu pojistka. A teď ještě něco k cenám.

"Ceny se pohybují od 800 do 1200 korun."

U levnějších sad bývá také někdy problém s ergonomií rukojeti. Pokud budete vybírat v tomto segmentu, sáhněte po co možná nejmenším průměru, ať vás posléze nebolí prsty. Každopádně, ať už budete mít ruce v teple nebo ne, buďte na motorkách obezřetní!

autor: pek
Spustit audio