Na německých dálnicích budou v létě největší zácpy v historii
Historicky nejdelší kolony automobilů by se letos o prázdninách měly tvořit na německých dálnicích. Díky podpůrným programům spolkové vlády se totiž na těchto páteřních komunikacích bude stavět jako nikdy předtím. Na údržbu a rozšíření německých dálnic v letošním roce půjde 12 miliard eur.
V loňském roce bylo na německých dálnicích hlášeno 130 tisíc kolon o celkové délce 375 tisíc kilometrů. To znamená desetiprocentní nárůst během pouhých dvou let. A letos má být - hlavně na jihu Německa - ještě hůř.
Úmorné stání v kolonách není jen útokem na nervovou soustavu, ale taky pořádným hospodářským problémem. Studie Svazu německého průmyslu ukázala, že škody související se zácpami na dálnicích činí ročně 100 miliard eur. Pomalu popojíždějící auta pak spotřebují 30 miliónů litrů pohonných hmot, o zátěži pro životní prostředí ani nemluvě.
Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee rozsáhlé stavební práce na pozemních komunikacích obhajuje tím, že se díky tomu daří vytvořit a udržet desítky tisíc pracovních míst.
Nabízíme ještě jednu kuriozitu z německých dálníc: Rozfoukané bankovky zastavily provoz na frekventované dálnici
Přečtěte si také o výstavbě dálnic v Česku:
Ministerstvo dopravy představí plán úspor v dopravní výstavbě
Ukončení stavby D47 se odkládá na rok 2012
Stát nemá peníze na stavbu silnic
Slamečka pro Radiožurnál: Na výstavbu dálnic nebude dostatek peněz
Na stavbu silnice mezi Opavou a Ostravou nejsou peníze