Výroba kolejových vozidel v Praze končí. Siemens zavírá závod ve Zličíně

Siemens propustí všech tisíc zaměstnanců v závodě na výrobu kolejových vozidel v Praze-Zličíně. Na dnešním jednání s odbory oznámilo vedení společnosti, že propuštění všech skoro tisíc zaměstnanců v souvislosti s letošním plánem továrnu zavřít je už neodvratné. Nepodařilo se najít investora, který by měl zájem koupit firmu jako celek. Nyní společnost jedná s potencionálními investory, kteří mají zájem pouze o její pozemky či stroje.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Návštěva  závodu  Siemens Kolejová vozidla

Návštěva závodu Siemens Kolejová vozidla | Foto: Siemens

Jak připomíná mluvčí Petr Sedláček, tento záměr firma ohlásila už před rokem. Siemens, který zločinský závod koupil v roce 2001 od krachující firmy ČKD Dopravní systémy za 750 milionů korun, se rozhodl skončit s výrobou kolejových vozidel v Česku kvůli nadbytečným kapacitám v celé Evropě: "Mohu potvrdit, že v našem výrobním závodě začneme v srpnu proces ukončování pracovně-právních vztahů s našimi zaměstnanci, kteří obdrží na české poměry naprosto nadstandardní odstupné ve výši 16 měsíčních průměrných platů. Intenzívně jednáme s několika potenciálními zájemci o koupi areálu a vybavení zličínského závodu," uvedl mluvčí Petr Sedláček.

Předseda odborového svazu Kovo Josef Středula je přesvědčen, že mluvit o definitivním konci závodu je předčasné. "Vedení podniku dnes odboráře informovalo o záměru prodat závod bez zaměstnanců. Konstatování, že závod končí definitivně, je předčasné, protože jednání s potencionálními zájemci o koupi podniku stále běží," řekl ČTK Středula.

Siemens se rozhodl skončit s výrobou kolejových vozidel v Česku loni kvůli nadbytečným kapacitám v celé Evropě. Ve zličínské továrně se vyráběly například vagóny pro metro, tramvaje nebo vybavení pro švýcarské dráhy. V Praze tak nejspíš definitivně skončí slavná historie výroby kolejových vozidel. Lokomotivy, železniční vagony a tramvaje se zde začaly vyrábět už na přelomu 19. a 20. století v Ringhofferově továrně na Smíchově, po válce znárodněné a přejmenované na Tatru Smíchov. V roce 1963 se smíchovská továrna připojila ke koncernu ČKD a vyráběla pouze tramvaje. Zde fungovala až do roku 2002, kdy ji Siemens přemístil na pražský Zličín.

Siemens má v tuzemsku zastoupení od roku 1990 a v současnosti v Česku zaměstnává zhruba 12 500 lidí. V minulém roce vykázala skupina podniků Siemens v České republice obrat 44 miliard korun. O rok dříve to bylo 68,8 miliardy korun.

Jaroslav Skalický, Alena Adámková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme