Společnosti Microsoft a Yahoo se dohodly na úzké spolupráci

Softwarový gigant Microsoft a internetová firma Yahoo se dohodly na úzké spolupráci. Informace se objevila v amerických médiích s tím, že obě společnosti chtějí spojit síly proti konkurenčnímu Googlu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Microsoft

Microsoft | Foto: Marián Vojtek

O dohodě Microsoftu a Yahoo informoval jako první blogovací server AllThingsDigital. Zprávu přejaly respektované agentury jako Reuters. Už dřív ale nebylo tajemstvím, že Microsoft a Yahoo spolu už dlouho dobu jednaly s cílem zlomit převahu Googlu na inzertním trhu.

Microsoft spojí s Yahoo síly a podpoří jeho vyhledávací schopnost spojenou s inzercí. "Není to fúze firem, je to pouze fúze v oblasti vyhledávací technologie," vysvětluje internetový publicista Libor Nováček.

Yahoo je dlouhodobě dvojkou na trhu internetového vyhledávání, přičemž ovládá zhruba osm procent trhu. Jednoznačně dominantnímu postavení se těší společnost Google, jejíž služby využívá až 67 procent trhu. Tržní podíl Microsoft v rámci stejného odvětví pak činí tři procenta.

"Obě firmy těžko Google předeženou, mohou ale snížit obrovský odstup, protože zatímco větší Yahoo je zhruba na třetině tržního podílu Googlu a Microsoft zhruba na šestině, když bereme americký trh, dohromady budou zhruba poloviční oproti tomuto gigantu," vysvětluje publicista.

Podle Nováčka největší změny fúze přinese hlavně inzerentům: "Bude pro ně výhodnější společně obsluhovat kampaně pro oba vyhledávače. Někteří inzerenti doposud například inzerovali jenom s Googlem, protože se jim kvůli obrovské práci s administrací kampaní nevyplatilo separátně inzerovat s Yahoo a Microsoftem."

Podle Nováčka je proto možné, že spojení obou firem v oblasti vyhledávání normální uživatel vůbec nezaznamená: " Když to například přirovnám k motoru v autě, automobilky používají stejné motory a běžného uživatele to tolik ani nezajímá."

Dohoda je psaná na deset let a obě společnosti by díky ní měly ušetřit až miliardy dolarů, tvrdí Libor Nováček.

Už v minulém roce chtěla společnost Microsoft převzít majoritní podíl v Yahoo za 47,5 miliardy dolarů, což se ale představitelům Yahoo nezamlouvalo s tím, že nabídka byla příliš nízká. Později Yahoo neakceptovalo ani nabídku na odkoupení internetového vyhledávače od téže společnosti.

O dohodě společností Yahoo a Microsoft mluvila Veronika Sedláčková v Radiofóru s internetovým publicistou Liborem Nováčkem.

Záznam pořadu si můžete poslechnout v RÁDIU NA PŘÁNÍ.

Přečtěte si také:
Microsoft se nevzdává záměru koupit společnost Yahoo
Microsoft odstoupil od nákupu internetové firmy Yahoo
Yahoo zatím nechce fúzi s Microsoftem
Microsoft zaznamenal první propad tržeb v historii

Vít Pohanka, Lukáš Vincourek, Veronika Sedláčková, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme