Stavba tunelu Blanka v Praze podejde tunely i historické opevnění města
Na stavbě dopravního komplexu Blanka v Praze, který je součástí severozápadní části budovaného městského okruhu, se začal razit další tunel. Úsek od Myslbekovy ulice k Prašnému mostu propojí dva 500 metrů dlouhé tunelové tubusy, které povedou i pod historickým pražským opevněním.
Dva souběžné tunely na obou koncích navážou na hloubené části stavby, která bude ve výsledku 6 a půl kilometru dlouhá a spojí městské části Břevnov a Trója. Největší dopravní stavba v Česku má stát necelých 26 miliard korun. Součástí magistrátní zakázky je i nový most přes Vltavu v Troji.
Památky by práce v podzemí neměly nijak ohrozit. "V tomto případě prochází tunel na dvou místech staré zdi, takzvané bastiony. V obou případech se přijalo opatření, které minimalizuje vliv ražby na stavby na povrchu. Tomu se musí přizpůsobit i charakter ražby a je nutno zvolit takovou technologii, která umožní dodržení podmínek stavebního povolení, kde jsou všechny tyto věci zohledněny," vysvětlil Radiožurnálu stavbyvedoucí Miloslav Zelenka.
Celý tunelový komplex bude dlouhý 6,5 kilometru a stavební práce mají skončit do konce roku 2010. Několik měsíců pak potrvá instalace technologií a zprovoznění se plánuje na druhou polovinu roku 2011.
Primátor Prahy Pavel Bém znovu jednoznačně odmítl spekulace o prodražení stavby. "Vysoutěžená cena je cenou konečnou. Nepředpokládám žádné navýšení. Smlouva v tuto chvíli garantuje městu nejen časový režim a konečné termíny realizace, ale i konečnou cenu. Stavba tunelového komplexu Blanka bude dokončena na konci roku 20010," uvedl Bém.
Po instalaci technologií se počítá se zprovozněním stavby v druhé polovině roku 2011.