V Šanghaji vyroste první čínský Disneyland

Disneyland vybuduje svůj první park v Číně. Zábavní komplex vyroste v Šanghaji a stane se zároveň jednou z největších zahraničních investicí v zemi vůbec. Rozhodnutí ústřední vlády přitom padlo jen dva týdny před historickou návštěvou amerického prezidenta Baracka Obamy v Číně.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Noční Šanghaj

Noční Šanghaj | Foto: Jakub Kocurek

O výstavbě Disneylandu se v Číně jedná už delší dobu. Státní komise ho schválila po desetiletém velmi komplikovaném vyjednávání.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Šanghaji vyroste první čínský Disneyland

Cesta jedné z největších světových firem v zábavním průmyslu na čínský trh nebyla vůbec jednoduchá, podle zástupců obou stran, tedy šanghajské vlády a americké společnosti, ale nyní už projektu nestojí nic v cestě.

Výstavba parku o rozloze deseti kilometrů čtverečních v největším čínském městě přijde na 3,6 miliardy dolarů. Konečná dohoda má být podepsána nejpozději na jaře příštího roku.

Atrakce v šanghajském Disneylandu budou prakticky stejné jako v dalších parcích ve Spojených státech, Francii či Japonsku, jen tématické Magické království bude mít podle představitelů firmy specifický ráz, odpovídající místním tradicím a zvykům.

Hongkong se obává konkurence

Disneyland už funguje v Hongkongu, který je však zvláštním administrativním regionem v rámci Čínské lidové republiky, a možnost investovat v této bývalé britské kolonii je vzhledem k politickému i ekonomickému systému zcela odlišná.

Hongkongská vláda, která komplex spolu s Disneylandem vlastní, nyní neskrývá obavy z možného úbytku návštěvníků. Tamní park, uvedený do provozu v roce 2005 jako v pořadí pátý na světě, sice nenaplnil očekávání, co se zisku týče, přesto se má dále rozšiřovat.

Představitelé americké společnosti nevnímají oba Disneylandy jako konkurenční. Podle nich bude Hongkong pro obyvatele jižních čínských provincií stále mnohem snadněji dosažitelný než Šanghaj, i když do 12 let má být Čína propojena sítí rychlovlaků jezdících rychlostí až 350 kilometrů v hodině.

Robert Mikoláš, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme