Prahu s Ostravou spojí dálnice

Motoristé mohou od středy jet po dálnici z Prahy až do Ostravy. Dopoledne totiž bude zprovozněn zbývající třicetikilometrový úsek D1 na Novojičínsku, který tak definitivně propojí sever republiky se zbytkem dálniční sítě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dálnice

dálnice | Foto: ceskedalnice.cz

Na osmnácti kilometrech mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi ale pojedou motoristé zatím pouze po polovině dálnice. Vinou nedostatku finančních prostředků dojde k plnému zprovoznění až v srpnu příštího roku.

"Pro mě to znamená především to, že vrcholí stavba, která odčerpala obrovský objem finančních zdrojů. Stavba byla skutečně nákladná. Samotná dálnice, bez ostatních souvisejících staveb, stojí třiatřicet miliard korun, osmdesát kilometrů," podotkl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík.

Už dnes je také nutné mít na nově otevřené části dálniční známku či platit mýto. "Bude tam značka ,konec dálnice'. Na konci úseku pak zase ,začátek dálnice'. Úsek 06, který navazuje Hladké Životice - Bílovec, zpoplatněn bude," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík hovoří v Ranním interview Radiožurnálu o D47

Do konce roku zůstane bez poplatku navazující úsek Klinkovice - Bohumín. "Od Nového roku bude ale celá D47 zpoplatněná, s výjimkou úseku Bělotín - Hladké Životice," dodal Hanzelka.

'Zlepší se komfort cestování'

Ministr dopravy Gustáv Slamečka je přesvědčen, že se díky dálnici výrazně zlepší komfort cestování. "Máme tři nejvýznamnější města v České republice propojená dopravním spojením. Nechci říct ideálně, protože mezi Prahou a Brnem není D1 ideální, ale minimálně je to dálniční komunikace," sdělil Slamečka.

Radost z otevření dálnice má například i starosta Fulneku Jiří Dener. Ten je přesvědčen, že díky novému přivaděči se zkrátí kolony vozidel ze všech stran.

"Dotkne se to směru od Ostravy a dále od Opavy, kdy část, která byla nucena jet na Jičín přes Tachovice, Životice, by nyní díky přivaděči mohla obec minout. Ale taktéž ze směru od Nového Jičína. Proto předpokládám, že z tohoto pohledu by to mohlo být docela významné," řekl Dener.

V Ranním interview Radiožurnálu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík připomněl, že skutečná potřeba na financování D47 v plném rozsahu byla zhruba 100 miliard, možnost pro letošní rok 2,2 miliardy, proto se úsek otevírá v polovičním profilu a později bude zprovozněm v profilu celém.

Milan Kopp, Martin Knitl, Eva Kézrová, Alice Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme