Německý nejvyšší soud řeší spotřebitelská práva při nakupování po internetu

Omezí se práva německých spotřebitelů při nakupování na internetu? Obchodníci si myslí, že by se tak stát mělo, protože prý spotřebitelé stávající pravidla zneužívají. Vracejí totiž ve 14 denní lhůtě bezplatně zboží, které mezitím stačili použít.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

internet

internet | Foto: Free Stock Photos

Smokingy, večerní šaty, ale taky například zimní pneumatiky si vykutálení zákazníci objednají přes internet a pak je použité v rámci stávajících pravidel vrátí obchodníkům.

Ti si stěžují, že takové zboží je potom už neprodejné a končí na smetišti. Napáchané škody prý jdou do milionů eur.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zpravodaj Českého rozhlasu v Německu Jiří Hošek o podvodech při nakupování na internetu

Šéf německé průmyslové a obchodní komory Martin Wansleben žádá omezení práv spotřebitelů na vrácení zboží. Představuje si, že by se do budoucna výrobky, které se z hygienických důvodů smějí prodávat jen nepoužité, mohly vracet jen v originálním balení.

Zástupci Svazu spotřebitelských centrál zpřísnění podmínek odmítají a tvrdí, že zákazníci nesou při nakupování "naslepo" také velké riziko.

Jiří Hošek, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme