V Polsku řeší hlasité reklamy v televizi
Polsko začíná bojovat s příliš hlasitými reklamami v televizním vysílání. Přílišný hluk komerčních spotů chce tamní regulační úřad trestat vysokými pokutami.
Ještě dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání po spoustě stížností divákům slíbí, že do půl roku problém s hlasitostí odstraní.
Určí také jasně daná pravidla. Techničtí experti rady budou pomocí speciálních přístrojů a programů kontrolovat, jestli se ta nastavená zvuková hladina během reklam nepřekračuje.
Varšavský zpravodaj Českého rozhlasu Petr Vavrouška v Ranním Radiožurnálu o hlasitosti televizních reklam v Polsku
Zvuk ale není jediným prvkem, s nímž autoři televizní reklamy pracují. Nejen v Polsku reklamní tvůrci zvýrazňují jen konkrétní zvuky - většinou vysoké tóny a basy nebo jen zesílí hlas člověka, který daný výrobek či službu v reklamě nabízí.
Vše podvědomě působí na diváka tak, aby se upoutala jeho pozornost. Ale i na to budou technici mediální rady přísně dohlížet.
Reklamní agentury protestují, protože chtějí, aby spoty v televizi byly čím dál hlasitější. Tvrdí, že reklama má z logiky věci velmi dynamický hudební podklad, zatímco zbytek vysílání je spíše konzervativní a nemá ambice na sebe upozornit.
Zástupci televize zase naříkají, že technologie, pomocí které chce postupně hlasitost reklamy regulovat, je zatím nedokonalá.