V Polsku řeší hlasité reklamy v televizi

Polsko začíná bojovat s příliš hlasitými reklamami v televizním vysílání. Přílišný hluk komerčních spotů chce tamní regulační úřad trestat vysokými pokutami.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Polsko

Polsko

Ještě dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání po spoustě stížností divákům slíbí, že do půl roku problém s hlasitostí odstraní.

Určí také jasně daná pravidla. Techničtí experti rady budou pomocí speciálních přístrojů a programů kontrolovat, jestli se ta nastavená zvuková hladina během reklam nepřekračuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Varšavský zpravodaj Českého rozhlasu Petr Vavrouška v Ranním Radiožurnálu o hlasitosti televizních reklam v Polsku

Zvuk ale není jediným prvkem, s nímž autoři televizní reklamy pracují. Nejen v Polsku reklamní tvůrci zvýrazňují jen konkrétní zvuky - většinou vysoké tóny a basy nebo jen zesílí hlas člověka, který daný výrobek či službu v reklamě nabízí.

Vše podvědomě působí na diváka tak, aby se upoutala jeho pozornost. Ale i na to budou technici mediální rady přísně dohlížet.

Reklamní agentury protestují, protože chtějí, aby spoty v televizi byly čím dál hlasitější. Tvrdí, že reklama má z logiky věci velmi dynamický hudební podklad, zatímco zbytek vysílání je spíše konzervativní a nemá ambice na sebe upozornit.

Zástupci televize zase naříkají, že technologie, pomocí které chce postupně hlasitost reklamy regulovat, je zatím nedokonalá.

Petr Vavrouška, Kateřina Křenová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme