USA a Polsko chtějí ztlumit reklamu
Lidem v Polsku a Spojených státech, kterým při sledování televize vadí hlasité reklamy, se blýská na tišší časy. Polská rada pro rozhlasové a televizní vysílání včera zakázala, aby reklamy měly vyšší hlasitost než vysílaný program.
O něco podobného se snaží americká Sněmovna reprezentantů. Schválila návrh zákona, jehož cílem je omezit hlasitost televizních reklam. Návrh ještě musí schválit Senát.
O regulaci hlasitosti reklamy mluvil na Rádiu Česko Daniel Köppl, šéfredaktor zpravodajského serveru Marketing a Média.
"V České republice zatím nevznikl podobný návrh a myslím si, že se v nejbližší době ani nechystá. Lze předpokládat, že po větší medializaci podobných problémů, něco podobného ale přijde," myslí si šéfredaktor zpravodajského serveru Marketing a Média Daniel Köppl.
Podle něj se u nás regulace reklamy zatím orientuje na zákazy u cílových skupin: "Například, aby byla omezena reklama, která míří na děti. Nikdo se ale zatím nezabývá hlukem."
Köppl si navíc myslí, že se problémem hlasité reklamy začne zabývat Evropská unie dříve než čeští zákonodárci: "Sázel bych spíše na evropskou legislativu, která velmi ráda reguluje reklamu, než na českou legislativu. Očekával bych, že tato iniciativa vyjde z Evropské unie než z českého prostředí."
Všechny televize počítají s tím, že v době reklam divák od televize odchází, a proto je potřeba diváka upozornit na propagovaný produkt jinak. "Všichni zadavatelé reklam počítají s tím, že televize zvýší hlasitost u reklamních bloků. Vždycky je diskuze o tom, o kolik zvýšit, nebo jak má být míra vysoko, protože pokud to přeženete, tak si potom diváci stěžují a je to kontraproduktivní," vysvětluje šéfredaktor zpravodajského serveru Marketing a Média.