Slováci zavádí od 1. ledna elektronické mýtné

Na Slovensku začne od Nového roku platit elektronické mýtné. Hradit jej budou muset vozidla s hmotností nad 3,5 tuny a automobily pro přepravu více než devíti osob. Mýtné bude možné uhradit dvěma způsoby, buď před jízdou, nebo po jízdě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mýtná brána

Mýtná brána | Foto: Marián Vojtek

"V režimu předplaceného mýta má dopravce povinnost uhradit poplatek před užíváním vymezených úseků cest. Smlouvu může podepsat i řidič vozidla. V režimu následně placeného mýta je mýto hrazené po skončení příslušného kalendářního měsíce na fakturu," řekl Miroslav Mikulčík ze společnosti Sky Toll.

Kromě kontaktních míst se mohou dopravci, kteří využijí režim následného placení, zaregistrovat i prostřednictvím vydavatelů palivových karet nebo obchodních zástupců společnosti Sky Toll.

"Výhodou je, že dopravce respektive řidiči nejsou nuceni pravidelně navštěvovat zákaznická centra z důvodu dobíjení předplaceného kreditu, zároveň takto dopravce optimalizuje svoje cash flow, neboť hradí mýto až po skončení daného měsíce," vysvětlil Mikulčík.

Čeští autodopravci tak budou muset před vjezdem do Slovenské republiky navštívit jedno z pěti distribučních míst na česko-slovenské hranici, kde podepíší smlouvu o užívání určitých úseků silnic a dálnic a o poskytnutí palubní jednotky.

Dopravci mýtný systém kritizují

Slovenští autodopravci se zavedením elektronického mýtného ale nesouhlasí. Víc než samotné sazby mýtného jim vadí vysoké poplatky za montáž a pronájem palubní jednotky i vysoké pokuty v rámci mýtného systému.

Mýtná policie bude navíc bez přechodného období kontrolovat řidiče hned od prvního dne příštího roku. Na co se bude zaměřovat prozradil major Erik Dóci:

"V případě kontroly může mýtná policie uložit jedinou sankci, a to je pokuta ve výši 1 655 eur. Nejzávažnějším porušením zákona o elektronickém mýtě je to, pokud řidič nemá ve svém voze předepsanou palubní jednotku nebo pokud do této palubní jednotky dodá údaje, které nejsou v souladu se skutečností, která je aktuálně na cestě."

"Posledním z nejzávažnějších provinění řidiče je to, pokud do palubní jednotky zasahuje způsobem, který není slučitelný s výkonem jeho povolání," dodal Dóci.

Silvie Třeslínová, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme