Na sociální síti Facebook přibude česká reklama
Facebook uzavřel smlouvu se společností ARBO interactive, která zajišťuje prodej a správu reklamního prostoru pro mediální agentury a velké klienty v ČR a Polsku.
Podle novinářem a publicisty Miloše Čermáka ale kontrakt nikterak nezmění a neovlivní aktuální uživatelská rozhraní. Podle některých odborníků na sociální sítě však může celosvětový úspěch Facebooku zkomplikovat právě reklama. To však Čermák nepředpokládá.
"Nemyslím si, že uživatelé budou reagovat negativně. Umím si to představit v případě, že by se reklama dostávala do jejich vzkazníků a zpráv, ale signály, že by tomu tam mělo být, se zatím neobjevují. Navíc většina uživatelů se naučila reklamu ignorovat," zmínil Čermák pro Rádio Česko.
O Facebooku coby merketingovém nástroji s publicistou a novinářem Milošem Čermákem.
O Facebooku se obecně tvrdí, že umožňuje najít konkrétní cílovou skupinu a lépe se na ni zaměřit. Otázkou zůstává, zda jsou pak zmiňované skupiny pro inzerenty dosažitelnější.
"Myslím si, že Facebook není zas tak zázračným marketingovým nástrojem. Záleží spíš na uživatelích samotných, zda reklamě podlehnou. Vliv reklamy je tu zhruba stejný jako kdekoli jinde na webu nebo například na ulici, kde může člověk vnímat billboardy," uzavřel Čermák.
Sociální síť Facebook vznikla v roce 2004. Nyní je čtvrtým největším serverem na světě.