Facebook se stal fenoménem internetu. I v Česku

Facebook bylo ještě před rokem pro spoustu lidí neznámé slovo, nyní je fenoménem Internetu. Sociální síť, která Vám umožňuje komunikovat s lidmi, které si vyberete, posílat jim fotky, videa nebo zveřejnit o sobě cokoliv, se dostala loni do médií hlavně v souvislosti s nebezpečím zneužitím informací.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook

Facebook

Rozhodně se nedá říct, že by byl Facebook jen nějakou módní vlnou, která opadla. Naopak, podle průzkumů jsou Češi jedni z nejaktivnějších uživatelů. Marketingový ředitel Facebooku Blake Chandlee to vítá:

"Počet uživatelů v Česku od minulého ledna narost z 300 000 až na 2 000 000. Tento nárůst pokračuje každý měsíc zhruba o osm procent. Z toho má společnost radost, ale z obchodního hlediska je pro nás důležitější fakt, že se Češi čím dál více na Facebook vracejí denně, sdílejí informace a jsou na síti více aktivní. V tomto aspektu jsou Češi v porovnání s ostatními uživateli na světě výjimeční," myslí si Chandlee.

Výjimečný je také počet Čechů, kteří na Facebooku každý měsíc přibývají. Víc než polovině lidí, kteří u nás tuhle sociální síť používají, je mezi patnácti a čtyřiadvaceti lety. Většina z nich si Facebook pořídila kvůli ostatním kamarádům, a to právě v průběhu posledního roku.

Češi si přátele vybírají

K velké oblibě Facebooku u nás přispěla v loňském roce jedna věc - narodil se český Facebook, respektive jeho překlad. Žádné jiné zvláštní úpravy pak českou verzi nečekaly, přesto jsou Češi jako uživatelé jiní než zbytek Evropy:

"Průměrný český uživatel má na naší síti asi třiadevadesát přátel. Toto číslo neustále roste, ale za světovým průměrem zaostává. Ten je asi 120. Češi mají na naší síti méně přátel, ale jsou pro ně zřejmě důležitější. Různé kultury ale mají odlišné přístupy. Například Italové jsou hodně expresivní. Češi jsou naopak více konzervativní a spíše budují dobré vztahy s lidmi, které dobře znají, což je spojené s intenzivní aktivitou na Facebooku," upřesňuje Chandlee.

Aktivita Čechů by přitom měla podle Chandleeho do budoucna ještě růst. A nejen to - změní se i podoba reklamy, která bude víc zabudovaná do komentářů od přátel. V budoucnu také nejspíš vzroste spolupráce s jinými servery. Zkrátka, informací se k nám přes Facebook bude dostávat čím dál tím víc. O to více je dobré myslet na to, co na sociálních sítích chceme zveřejnit a co ne.

Lukáš Vincourek, Tereza Schejbalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme