Češi zvyklí na luxus si ho neodpírají ani v době krize

Lidé, kteří si občas koupí nějakou luxusní věc, se svého oblíbeného rozmaru nedokázali vzdát ani v loňském roce. A to přesto, že i Českou republiku postihla finanční krize. Alespoň to vyplývá z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos Tambor.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výloha luxusního módního obchodu

Výloha luxusního módního obchodu | Foto: Břetislav Tureček | Zdroj: Český rozhlas

Jak ve vysílání Rádia Česko uvedla Lenka Harmon ze společnosti Ipsos Tambor, průzkum vycházel ze vzorku 450 respondentů, kteří alespoň občas kupují luxusní zboží. Výsledky se porovnávaly s názory běžné populace ve věku 18 až 70 let.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výsledcích průzkumu hovořila na Rádiu Česko Lenka Harmon ze společnosti Ipsos Tambor

"Lidé, kteří jsou zvyklí na luxus, jsou zvyklí tyto výrobky kupovat a vidí přidanou hodnotu. Samozřejmě část populace, která deklaruje, že se jich ekonomická krize nedotkla, může pokračovat v těchto zvycích," řekla k výsledkům průzkum Harmon.

Pokud lidé omezují nákup luxusního zboží, nejčastěji se tak podle průzkumu děje na úkor šperků, kabelek či hodinek. Naopak nejméně si dotázaní odpírají luxusní parfémy a kosmetiku.

Rozdíly ve vnímání luxusu mezi běžnou populací a lidmi pravidelně nakupujícími dražší zboží jsou přitom značné. "Například u kabelek pro běžnou populaci je to 2000 korun a výše a pro ty, kteří jsou zvyklí na luxus, je to od částky 10.000. Pohybuje se to v jiných řádech," doplnila Lenka Harmon ze společnosti Ipsos Tambor.

Martin Hromádka, Lenka Buriánková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme