Ferrari představilo prototyp s hybridním motorem

Probíhající autosalón ve švýcarské Ženevě potvrzuje revoluci, kterou sektor výrobců vozů prochází. Většina z nich totiž představuje auta s alternativním pohonem. Platí to i o Ferrari, které včera nabídlo veřejnosti prototyp s hybridním motorem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia | Foto: Jan Říha

Italská firma tak šlape na paty německému Porsche, které letos uvede na trh hybridní sportovně užitkový Cayenne. Podle analytika společnosti Cyrrus Karla Potměšila není důvodem zavádění hybridních pohonů u sportovní vozů ekologie ale lepší výkon:

Přehrát

00:00 / 00:00

O zavádění alternativních pohonů automobilů mluvil na Rádiu Česko analytik společnosti Cyrrus Karel Potměšil.

"Já si nemyslím, že by tito výrobci cílili až tak na ekologii. U modelu Porsche 911 GT3R Hybrid není prioritou úspora energií, ale snaha nabídnout zákazníkům model, který přináší něco navíc. V tomto případě jakousi aplikaci systémů, které zvyšují dynamiku, akceleraci a maximální rychlost, než aby spořily palivo."

Hybridní Ferrari se bude prodávat až v roce 2015

Potměšil navíc dodává, že tyto vozy nejsou určeny pro širokou veřejnost a komerční účely: "Já si myslím, že nejde až tak o snahu uvést modely na trh. Ferrari sice model představilo, ale očekává, že by výroba mohla začít až kolem roku 2015. Obdobný model Porsche 911 je navíc určen pouze pro závodní speciály. To znamená, že se do masové výroby zatím také nedostane."

"Automobilky spíše zkoušejí, jestli aplikace těchto systémů je možná a jestli se dá využívat i ve sportovních vozech a potom pro případné komerční účely," dodává analytik společnosti Cyrrus.

Pokud jde ale o masovější výrobu, tak se podle Potměšila bude zvyšovat tlak na automobilky, aby vyráběly auta šetrnější k přírodě: "Výrobci budou muset stále čelit snahám o zvýšení ekologičnosti provozu u automobilů. To znamená, že se budou snižovat kubatury motorů, budou se snižovat emise a automobilky budou muset uvádět na trh hybridní modely."

"Tlak bude i nadále pokračovat, byť díky ekonomické krizi mohl trochu polevit, protože se automobilový sektor dokázal prezentovat jako velká oběť této krize, které je potřeba pomoci, ale dlouhodoběji tlak nepovolí," dodává Potměšil.

Roman Chlupatý, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme