Videohry mohou bránit akademické dráze

Videohry a počítačové hry jsou často obviňovány z toho, že děti odvádějí od čtení. Američtí psychologové si položili otázku, jak se to může odrazit na "akademickém rozvoji" dětí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Videohra (ilustrační foto)

Videohra (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka stock.xchng

Do své studie si vybrali rodiny s chlapci ve věku mezi 6 a 9 lety, které zatím žádné videohry nevlastnily, ale uvažovaly o jejich koupi. Děti absolvovaly psychologické testy i hodnocení svého čtení a psaní. Rodiče poskytli informace o tom, jak děti tráví volný čas a chovají se doma i ve škole. Vědci pak rodiny rozdělili do dvou skupin: jedna dostala vytoužený herní systém spolu s několika hrami ihned, druhá si musela počkat až na konec studie. V průběhu dalších 4 měsíců rodiče zaznamenávali aktivity svých synů a na konci tohoto období děti prošly stejným testováním jako na začátku studie.

Výsledky studie ukázaly, že chlapci, kteří dostali videohry, hodili většinu svých dalších mimoškolních aktivit za hlavu. Po 4 měsících strávených nad hrami bylo jejich čtení a psaní horší než u chlapců z druhé skupiny. V domácím chování dětí rodiče žádné rozdíly nezaznamenali, ale učitelé chlapců, kteří dostali videohry, popisovali zvýšené problémy s učením. Autoři studie proto varovně zvedají prst. Pokud má dítě v útlém věku horší schopnost číst a psát, je pravděpodobné, že pro něj bude obtížnější dosáhnout vyššího akademického vzdělání.

Zdroj: Association for Psychological Science, Psychological Science

redakce ČRo Leonardo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme