Videohry mohou bránit akademické dráze
Videohry a počítačové hry jsou často obviňovány z toho, že děti odvádějí od čtení. Američtí psychologové si položili otázku, jak se to může odrazit na "akademickém rozvoji" dětí.
Do své studie si vybrali rodiny s chlapci ve věku mezi 6 a 9 lety, které zatím žádné videohry nevlastnily, ale uvažovaly o jejich koupi. Děti absolvovaly psychologické testy i hodnocení svého čtení a psaní. Rodiče poskytli informace o tom, jak děti tráví volný čas a chovají se doma i ve škole. Vědci pak rodiny rozdělili do dvou skupin: jedna dostala vytoužený herní systém spolu s několika hrami ihned, druhá si musela počkat až na konec studie. V průběhu dalších 4 měsíců rodiče zaznamenávali aktivity svých synů a na konci tohoto období děti prošly stejným testováním jako na začátku studie.
Výsledky studie ukázaly, že chlapci, kteří dostali videohry, hodili většinu svých dalších mimoškolních aktivit za hlavu. Po 4 měsících strávených nad hrami bylo jejich čtení a psaní horší než u chlapců z druhé skupiny. V domácím chování dětí rodiče žádné rozdíly nezaznamenali, ale učitelé chlapců, kteří dostali videohry, popisovali zvýšené problémy s učením. Autoři studie proto varovně zvedají prst. Pokud má dítě v útlém věku horší schopnost číst a psát, je pravděpodobné, že pro něj bude obtížnější dosáhnout vyššího akademického vzdělání.
Zdroj: Association for Psychological Science, Psychological Science