Agenturou roku 2009 je Mark BBDO
V Praze byly ve čtvrtek vyhlášeny výsledky 11. ročníku žebříčku Agentura roku, který stanovuje pořadí nejlepších reklamních a mediálních agentur za uplynulý kalendářní rok. S velkým náskokem letos zvítězila reklamní agentura Mark BBDO.
Druhému Euru RSCG nepomohly ani výrazné úspěchy na mezinárodních soutěžích. Třetí příčku překvapivě obsadila dynamická Kapen/Jung von Matt.
Ocenění je považováno za prestižní mimo jiné proto, že o výsledku nerozhoduje porota, tedy subjektivní faktor, ale statistika. Agenturou roku se stane ta, která vyjde nejlépe ze tří hodnotících kritérií. Jsou jimi úspěchy na reklamních soutěžích, investice klientů agentury do reklamy a výzkum mezi několika stovkami marketingových manažerů největších tuzemských zadavatelů.
Mediální agenturou roku se na stejné akci stala společnost OMD. Akci každoročně pořádá odborný časopis Strategie společně s Asociací komunikačních agentur. Ta na slavnostním večeru vyhlásila i výsledky separátního žebříčku Best of Best, který podle podobných kriterií stanovuje nejlepší jednotlivce v kategoriích kreativní ředitel, copywriter, art director a kreativní tým.
Všechny individuální ceny letos posbírali kreativci Euro RSCG.