Český rozhlas musí mít programovou strategii
Poslední březnový víkend se v Poděbradech uskutečnila programová konference Českého rozhlasu, která se věnovala budoucnosti této veřejnoprávní instituce. A právě pojetí veřejnoprávnosti bylo jednou z hlavních otázek.
Ideu veřejnoprávnosti podle prozatímního ředitele Českého rozhlasu Petera Duhana tato instituce často používá jako clonu nebo alibi. Český rozhlas nevzkvétá a dostal se až na hranici možného krizového vývoje. Programová konference nesmí být schůzkou tapetářů, mistrovsky zakrývajících barevnými látkami zdivo budovy.
Závěry programové konference Českého rozhlasu přiblížil jeho prozatímní ředitel Peter Duhan ve Světě o osmé Rádia Česko.
„Diskutovali jsme o dalším směřování rozhlasu a podařilo se nám zformulovat doporučení příštímu vedení Českého rozhlasu pro další vývoj. To byl hlavní cíl konference. Myslím. Že se to povedlo a já jsem za sebe spokojen,“ uvedl Duhan.
„Český rozhlas potřebuje programovou rozvojovou strategii, kterou zatím neměl. Bez ní nemůže mít strategii finanční, technologickou a komunikační,“ zdůraznil Duhan a poznamenal, že všechno začíná i končí programem.
„Nastínili jsme dvě alternativy vývoje celoplošných stanic. Je to diskusní materiál pro definitivní vedení Českého rozhlasu,“ řekl Peter Duhan, podle něhož by se závěrům konference mělo budoucí vedení rozhlasu věnovat.
K možnosti vzniku uvažované celoplošné stanice mluveného slova řekl, že se nabízí určitá možnost na středních vlnách, ale přináší to finanční i programovou náročnost. „Musíme si udělat jasno, kam chceme směřovat s programem - a naši ekonomové nám řeknou, co můžeme, a co nikoli,“ uzavřel Peter Duhan.