Klienti ČSOB můžou mít problém s platební kartou

ČSOB má problém s platebními kartami. Klientům, kteří je použili o víkendu, se zablokovala částka ve výši provedené platby. Týká se to asi 300 tisíc karet.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kreditní karta Eurocard MasterCard

Kreditní karta Eurocard MasterCard | Foto: Jan Rosenauer

Lidé s nízkým zůstatkem na účtu můžou mít problém dostat se ke svým penězům. „Věříme, že již během zítřka dokážeme tu chybu opravit a zůstatky budou v pořádku,“ řekl Radiožurnálu Ivo Měšťánek z ČSOB.

Pro aktuální řešení situace klientům finančního ústavu radí: „Pokud by klient potřeboval řešit situaci ještě během dneška, může se obrátit na svou pobočku, kde je možnost zrušit blokaci individuálně.“

Zmíněný problém se týká také poštovní spořitelny.

Přehrát

00:00 / 00:00

O příčině a řešení problému s platebními kartami hovořil ve Stalo se dnes Ivo Měšťánek z ČSOB.

„Šlo o to, že v průběhu pondělka se zaváděl nový systém pro transakce prováděné platebními kartami s tím, že při zpracování transakcí, které byly provedeny zhruba od minulého týdne, ale převážně o víkendu došlo k tomu, že byla odúčtována částka, kterou bylo placeno a byla bohužel ponechána i blokace, kterou banka provádí ještě předtím, než se provede účetní operace,“ vysvětlil blíže ve Stalo se dnes Ivo Měšťánek.

Banka na chybu přišla v průběhu včerejšího večera. „Během dneška jsme hledali cesty, jak to napravit a pracovali na těch mechanismech. Chyba by se neměla dále rozšiřovat nad rámec toho, co bylo klientům nadblokováno v pondělí a věříme, že během zítřka by už situace měla být vyřešena a zůstatky na klientských účtech by měly odpovídat realitě,“ nastínil Ivo Měšťánek.

Většiny klientů by se podle něj situace neměla nijak dotknout. Jak řekl, výraznější vliv by to mohlo mít jen tehdy, pokud by klienti měli během dneška na účtu relativně nízký zůstatek a tím, že by jim banka zablokovala částku, která odpovídala platbě, kterou dělali, nemohli by dnes provádět platby kartou. Pokud by u některých klientů problém přece jen byl, bude se prý řešit individuálně v rámci standardního reklamačního řízení.

Jan Herget, Renata Mňuková, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme