Místo nosiče na střechu „křídla“

4. květen 2010

S jarem se zvedá každoroční „přepravovatelská“ a „cestovatelská“ vášeň domácích motoristů. Půjčovny vozíků a boxů praskají ve švech, když své byty doslova stěhujeme na chaty a chalupy. Pokud byste uvažovali o definitivním rozšíření přepravních možností svého vozu, není od věci znát pár důležitých informací.

Přestože se to někomu může zdát jako samozřejmost, mnoha šoférům stále nedochází souvislost mezi aerodynamickým odporem vozu a spotřebou paliva. Soudíme tak podle velkého množství aut jezdících byť s prázdnou, ale namontovanou střešní zahrádkou neboli příčníky.

„Nabídka střešních nosičů začíná u základních nosičů se čtvercovým průřezem, které jsou většinou z ocele nebo jiného pevného materiálu,“ říká Peter Ocelík, odborník na nosiče z firmy Prorack, a pokračuje: „Naše firma, jako jediná na celosvětovém trhu, nabízí nehlučné nosiče.“

Finta nehlučných střešních nosičů je prostá. Příčníky byly navrženy s ohledem na co nejnižší aerodynamický odpor. „Mají tvar křídla, díky čemuž hlučnost nosičů klesá až o 70 procent. To má samozřejmě efekt i na spotřebu vozu.“

Věděli jste, že kvůli namontovaným střešním příčníkům může brát vaše auto až o 12 procent víc paliva? Z tohoto pohledu se tvar ptačího křídla jeví jako vynikající nápad. Až se můžeme podivit, že se něco tak jednoduchého už dávno nestalo standardem všech výrobců.

„Bývá téměř pravidlem, že když se přijde na něco nového, zvlášť pokud je to v duchu hesla ‚v jednoduchosti je krása‘, všichni se diví, jak to, že se na to nepřišlo dřív.“

Výjimečně přitom neplatí, že se za dobré nápady připlácí. Cenově totiž vycházejí zmiňované „ptačí nosiče“ na stejné peníze jako ostatní značkové výrobky na trhu - zhruba na 6.500 korun. Jejich součástí je také univerzální patka, kterou ocení rodiny s více auty.

„V nabídce je také model střešních nosičů - takzvané podložné střešní nosiče neboli mezilyžiny. Tyto nosiče nezvyšují výšku auta, což se ukazuje jako velmi důležité zvláště u moderních vyšších aut typu SUV a dalších. Pokud si totiž majitel tohoto vozu dá na střechu nosič a střešní box, nevejde se do podzemních garážích a v některých případech ani do své garáže, byť mu zbývá pár centimetrů,“ vysvětluje Peter Ocelík.

Logo
autor: pek
Spustit audio