Češi si oblíbili domácí dovolenou. Je to trendy, hlásí Czech Tourism

Více než 70 milionů korun půjde na propagaci dovolených v Česku. Státní agentura Czech Tourism dnes spouští kampaň "Dovolená v Česku - to letí", v rámci které se až do řijna v rozhlase a televizi budou objevovat zvukové i obrazové spoty.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na Karlštejně si připomenou 200 let od narození Karla Hynka Máchy

Na Karlštejně si připomenou 200 let od narození Karla Hynka Máchy | Foto: Lucie Zemanová

Kampaň má přitáhnout zájem dovolenkářů k jejich nejbližšímu okolí a také pomoci mikroregionům, pro které je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy. Velkou část nákladů na kampaň pokryjí evropské prostředky.

„Je to určitě trendy záležitost. A to nejenom podle statistik, z nichž vyplývá, že stále více Čechů tráví dovolenou v České republice. V kampani chceme lidem představit zážitky, které jsou trendy a letí,“ vysvětlila Markéta Chaloupková, vedoucí projektu na podporu domácího cestovního ruchu Czech Tourism.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kampaň Czech Tourism

Kampaň má být namířena především na ty, co ještě váhají, kde své volno stráví.

„Chceme oslovit opravdu všechny. Víme, že šedesát procent Čechů plánuje strávit dovolenou v České republice a zhruba deset procent ještě váhá. A právě na ně bychom se chtěli především zaměřit. Kampaň ale bude oslovovat všechny,“ řekla Chaloupková.

Služby zaostávají

Česká republika sice nemá velehory ani moře, ale přesto je pro domácí turisty atraktivní. Nespokojenost však částečně panuje s úrovní služeb.

„Služby tady stále zaostávají. Jedna čtvrtina lidí nesouhlasí s tím, že by Česko poskytovalo kvalitní služby a pro mnoho z nich je to právě hlavním důvodem, proč jet na dovolenou do zahraničí. To je pro podnikatele v cestovním ruchu výzva,“ myslí si zástupkyně Czech Tourism.

Jeho kampaň přichází v době, kdy už většina lidí má o letní dovolené jasno. V tom však Chaloupková žádné úskalí nevidí.

„Nejedná se jen o dovolenou, ale i o výlety, které jsou fenoménem domácího cestovního ruchu. Výhodou tuzemské dovolené je možná rychlost rozhodování. Nezabere vám týdny nebo měsíce a vše si během dne pohodlně rozhodnete. Takže na kampaň rozhodně není pozdě,“ dodala vedoucí projektu.

Domácí cestovní ruch by se tak letos mohl stát tahounem celého odvětví. Stejný trend je patrný i v dalších zemích evropské unie.

„V letošním roce zhruba polovina států evropské sedmadvacítky počítá s tím, že v jejich cestovním ruchu budou dominovat domácí turisté,“ potvrdil analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.

Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme