Ministři projednají dopravní projekty

O projektech výstavby silnic, rozvoji železnic nebo vodní dopravy dnes budou jednat ekonomičtí ministři. Ministerstvo dopravy jim totiž představí celkovou strategii rozvoje dopravní infrastruktury.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

výstavba dálnice

výstavba dálnice | Foto: ceskedalnice.cz

Ministerstvo chce ale především reflektovat, jak chce stát dopravu rozvíjet, jakým tempem a kde na to brát peníze. Jaké jsou priority resortu, Radiožurnálu řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas:

„V oblasti dálniční infrastruktury je prioritou číslo jedna je samozřejmě rychlostní komunikace R35 mezi Hradcem Králové a Olomoucí. Dále pak chceme projednat rekonstrukci dálnice D1 a propojení Prahy a Českých Budějovic prostřednictvím dálnice D3.“

Magistrála v tunelu

Po celkové strategii dopravní výstavby by ekonomičtí ministři mohli probrat financování zanoření pražské magistrály pod zem.

Mluvit by se konkrétně mělo o možném příspěvku 8 miliard korun určenému na zanoření frekventované komunikace pod zem u Národního muzea.

Magistrála patří k největším dopravním problémům hlavního města. Hustý provoz obtěžuje okolní obyvatele hlukem a prachem, urbanisté navíc kritizují odříznutí Vinohrad od Václavského náměstí. Podle Kaase by celá investice měla vyjít na necelých 13 miliard korun.

„Všichni, kteří podepsali memorandum by se na projektu měli podílet. To znamená jak ministerstvo kultury a dopravy, tak i město Praha. Počítá se také s účastí privátního sektoru, a to zejména v rámci vybudování podzemních parkovacích míst v prostoru pod Václavským náměstím,“ uvedl Kaas pro Radiožurnál.

Veronika Malá, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme