S plány na letiště ve Vodochodech možná ještě zamíchají politici

Zdá se čím dál pravděpodobnější, že podnikatelské plány na vybudování druhého pražského letiště pro civilní osobní přepravu ve Vodochodech, nebo aspoň jejich současný harmonogram, vezmou za své. Proti projektu, za kterým stojí finanční skupina Penta, protestují nejen obyvatelé stejnojmenné obce a okolních vesnic, ale i Věci veřejné a nově také ODS.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Vodochody

Letiště Vodochody | Foto: Penta Investements

Ještě před několika týdny to přitom vypadalo, že čeští dovolenkáři budou do levného Řecka létat z levného letiště už za tři roky. Letiště Vodochody ležící severně od Prahy mělo podle velkorysých plánů odbavovat 3,5 milionu cestujících za rok - to je asi čtvrtina provozu na Ruzyni. Soustředit se chce na nízkonákladové aerolinie, charterové spoje a soukromé lety.

Podle deníku E15 by se vodochodské letiště ale mohlo stát překážkou ve vyjednávání o vládní koalici ODS, TOP 09 a Věcích veřejných. Politici o něm údajně zatím nejednali, ale téma v dohlednu otevřou. Shoda pravděpodobná není.

Přehrát

00:00 / 00:00

Martin Kačur a Libor Holík ve Světě o druhé Rádia Česko

Jak ODS, tak strana Radka Johna totiž vybudování většího mezinárodního letiště odmítají. Podle místopředsedy ODS Petra Bendla je současný rozsah letiště dostačující.

Pro TOP 09 ale nejde o politické téma, neměla by o něm rozhodovat vláda, ale právo - tedy správní řízení, uvedl místopředseda strany Miroslav Kalousek.

Proti rozšíření letiště protestují starostové některých obcí, které leží poblíž letiště. Že zvýšený provoz zhorší životní prostředí a kvalitu života v regionu se bojí například v Máslovicích nebo Panenských Břežanech. Projekt má ale i své zastánce - například Klecany či Odolena Vodu, které se těší, že jim letiště přinese práci.

Přípravy projektu pokračují

Generální ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur si nepřipouští, že projekt letiště by stanovisko potenciálně vládních stran mohlo ovlivnit. Vyplynulo to z jeho rozhovoru na Rádiu Česko.

„My jsme teď v procesu EIA (posuzování vlivu na životní prostředí, pozn. red.), který má zákonem definované parametry a je zákonem definovaný. A tam se o politickém vlivu nic neříká,“ uvedl Kačur a dodal:

„My dále pokračujeme na přípravě toho projektu, na dopracování studie EIA a plánujeme ji v nejbližším období předložit.“

Jiný názor na věc má starosta obce Panenské Břežany Libor Holík, který patří k odpůrcům rozšíření vodochodského letiště. Souhlasí jedině s tím, že politici by měli ctít zákon a respektovat probíhající správní řízení.

„Měli by ale také respektovat ekonomiku státu. Toto druhé letiště u Prahy je v zásadě pijavice, která odčerpá státní finance, to znamená zisky z letiště Ruzyně, které půjdou do soukromých rukou.“

„To znamená, z ekonomického hlediska myslím, že na to politické strany mají vliv a měly by bránit tomu, aby to letiště vzniklo, když neberou v potaz jiné faktory,“ uvedl starosta Holík na Rádiu Česko.

Markéta Bartošová, Václav Sochor, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme