Na fotbalovém mistrovství světa vydělají především sázkové kanceláře

Kolem mistrovství světa ve fotbale se točí velké peníze. Pořadatelé chtějí vydělat na vstupném a televizních přenosech, uspět a získat prémie za dobré umístění chtějí samotní hráči, šanci vylepšit si příjem vidí jihoafričtí taxikáři a hoteliéři, ale třeba i prodejci televizí, dopravci a cestovní kanceláře daleko od dějiště šampionátu. A tedy i v Česku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zahajovací ceremoniál MS ve fotbale v JAR.

Zahajovací ceremoniál MS ve fotbale v JAR. | Zdroj: ČTK

Na fotbalovém šampionátu už vydělal výrobce osvětlovací techniky z Valašského Meziříčí – firma ROBE lighting. Její osvětlení za několik miliónů korun si vybrali pořadatelé pro velká show, která turnaj doprovázejí. Podle manažera společnosti je to zatím pro firmu největší akce, na které se doposud podílela.

„Kromě zahajovacího a zakončovacího koncertu jsou naše světla na různých dalších menších doprovodných akcích po celé JAR. Máme tam více jak stovku našich světel. Když už nereprezentují ČR na šampionátu fotbalisté, jsme přítomni my,“ uvedl Baroš pro Radiožurnál.

Tržby v řádech stovek miliónů

Velké peníze si od mistrovství slibují sázkové kanceláře. Sazka očekává nejsázenější světový šampionát v historii. Podle mluvčího Zdeňka Zikmunda se tak bude dít i proto, že poprvé v historii je legálně umožněno sázet prostřednictvím internetu.

Tipsport odhaduje své tržby z mistrovství světa na skoro půl miliardy korun. Češi mimochodem nejčastěji tipují jako vítěze turnaje tým Brazílie.

Drahé zájezdy

Cestovní kanceláře na jihoafrickém fotbalovém svátku moc nevydělají. Českým fotbalovým fanouškům se na jih Afriky moc nechce. „Je to hlavně z toho důvodu, že se ČR aktivně mistrovství světa nezúčastní. Klienti mají objednané zájezdy jen na některé části turnaje,“ zmínil pro Radiožurnál ředitel cestovní kanceláře SLAN Tour Ladislav Peška a dodal:

„Dalším důvodem je vysoká cena zájezdů. Už samotná letenka do JAR se pohybuje kolem 35 – 40 tisíc korun. To už samo o sobě dokazuje, že zájezd nemůže být levný. I následné pozemní balíčky jsou poměrně drahé. Zájezd tak vyjde na 70, 80 nebo 90 tisíc korun, a to při týdenní délce a absolvování 2 – 3 zápasů.“

Na leteckých linkách mezi Evropou a Afrikou je ale rušněji než obvykle. Zejména pak díky zájmu těch fanoušků, jejichž týmy na šampionátu hrají. Některé společnosti tak linky posílily. Lufthansa a Air France posílají na jih Afriky největší dopravní letadlo na světě Airbus A 380.

Jaroslav Skalický, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme