Propojení D5 a D1 bude v září. Na ostatní projekty chybí peníze

Po několika odkladech termínu dokončení se jihozápadní část pražského okruhu, propojující plzeňskou dálnici D5 a brněnskou dálnici D1, otevře 20. září. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je otevření této stavby nejvýznamnější dopravní počin posledních let.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

výstavba dálnice

výstavba dálnice | Foto: ceskedalnice.cz

„Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice," uvedl Brunclík.

Zprovoznění jihozápadní části pražského okruhu jistě ocení tisíce řidičů, projíždějících denně Prahou. Ale budoucnost mnoha dalších silničních a dálničních projektů se pro nedostatek financí tak optimisticky rozhodně nejeví.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jihozápadní část pražského okruhu se otevře 20. září. Mluvíme s exministrem dopravy, současným prorektorem ČVUT Petrem Moosem.

Ohroženo je až 40 projektů, mezi nimi i některé velmi významné, například rekonstrukce dálnice D1, dostavba dálnice D47 na severní Moravě, D8 z Prahy do Ústí nad Labem, východočeské dálnice D11 a další.

Makroekonomické dopady

Podle exministra dopravy a současného prorektora ČVUT Petra Moose je ale právě výstavba kvalitní dálniční sítě pro budoucnost ČR důležitá.

„Je třeba vystavit kvalitní a moderní infrastrukturu, která přinese ČR například příliv zahraničních investorů a zvýší objem turismu. Jde o zatraktivnění celého prostoru ČR,“ uvedl Moos pro Rádio Česko a dodal:

„Zastavení výše zmíněných projektů by mohlo pro ČR znamenat doslova katastrofu. Zejména pak pro podniky a investory, které se na stavbách aktivně podílejí. Výstavba taktéž znamená přínos do makroekonomického modelu produkční funkce regionu.“

Případná úsporná opatření je ale podle Moose nutné zavést, nikoli však na úkor klíčových staveb. „Je třeba jasně určit prioritní stavby a zachovat priority základního dopravního skeletu. Klíčová se mi jeví dostavba R35, pražského okruhu, D11 a D8,“ míní exministr dopravy.

Roman Chlupatý, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme