Turisté žádají kvalitu a český trh se tomu musí přizpůsobit
Největším problémem českého cestovního ruchu je kvalita nabízených služeb. Myslí si to alespoň náměstek ministra pro místní rozvoj Jiří Koliba. Česká republika podle něj bojuje především s nepoctivostí místních podnikatelů v tomto oboru.
„Výzvou pro český cestovní ruch je kvalita. Proto v rámci integrovaného operačního programu Česká republika vsadila na zvyšování kvality, na zvyšování kvalifikace lidí a na jasnou informovanost turistů. Myslím si, že právě tudy cesta povede,“ uvedl Koliba.
O rezervách v českém cestovních ruchu mluvila s náměstkem ministra pro místní rozvoj Jiřím Kolibou redaktorka Barbora Kreuzerová.
Podle něj jsou velkým problémem negativní zkušenosti popisované v zahraničních turistických průvodcích: „S čím se musíme vypořádat jsou v zahraničí často publikované záležitosti, které nejsou lichotivé pro Českou republiku. Jsou to notorické stížnosti počínaje okrádáním taxikáři, směnárníky a bohužel i některými gastronomickými zařízeními.“
Náměstek ministra pro místní rozvoj si myslí, že je to běh na dlouhou trať a je třeba se tomuto problému věnovat systematicky.
Turisté jezdí jen do Prahy
Další problémem je podle Koliby to, že turisté navštěvují pouze vybrané destinace a cestovní ruch není rozložen rovnoměrně: „To znamená, že drtivá většina turistů navštíví Prahu. Pochopitelně, je to památka UNESCO, je to hlavní město a je zde největší koncentrace historických památek. Pak dost velká část navštěvuje známe destinace typu lázeňský trojúhelník, Český Krumlov, nově se objevuje jižní Morava.“
„My v České republice máme spoustu regionů, které si pozornost zaslouží, které jsou dosud nedoceněny. Tady si myslím, že je velký prostor k tomu, abychom cestovní ruch zrovnoměrnili, rozložili plošně po více oblastech České republiky, protože máme krásná zákoutí, která mají co nabídnout,“ dodává náměstek ministra pro místní rozvoj.