Špičky ČSSD proberou strategii pro komunální a senátní volby

Volební strategie pro podzimní senátní a komunální volby, to je téma dnešního jednání nejužšího vedení ČSSD. Ráno plány probere grémium sociální demokracie, odpoledne se potom sejdou hejtmani se šéfem strany Bohuslavem Sobotkou, posléze naváže jednání předsednictva.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ČSSD představila svou stínovou vládu

ČSSD představila svou stínovou vládu | Zdroj: ČTK

Podle místopředsedy ČSSD Zdeňka Škromacha by ve volbách do Senátu měla sociální demokracie posílit svůj vliv v horní komoře: „Samozřejmě naším zájmem je to, abychom posílili náš senátní klub alespoň o devět mandátů. V senátu bychom tak mohli mít větší vliv a alespoň částečně korigovat volební výsledky z letošního jara.“

Lídři strany by měli probrat i návrhy nového loga strany. K tomu, jestli může nové logo ovlivnit volby, je ovšem místopředseda ČSSD Roman Onderka rezervovaný: „Samozřejmě naším zájmem je to, abychom posílili náš senátní klub alespoň o devět mandátů. V senátu bychom tak mohli mít větší vliv a alespoň částečně korigovat volební výsledky z letošního jara.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Lukáš Jelínek a Daniel Koeppl o volební strategii ČSSD.mp3

Podle Onderky by měla být strategie pro komunální volby podobná té před čtyřmi lety. „Rozsah kampaně i použitá technika by měla být podobná tomu, co bylo použito před čtyřmi lety. Jsou na to vyčleněny také stejné finanční prostředky,“ uvedl.

„Já si myslím, že ČSSD by měla apelovat především na jakési vyrovnání sil, je to tradiční záležitost v rámci české politiky. Pravice zvítězila v parlamentních volbách, tak by bylo dobré, kdyby to voliči akcentovali v komunálních volbách a více dali na kandidátky ČSSD. Samozřejmě ale záleží na tom, jak kvalitní ty kandidátky budou,“ řekl místopředseda Asociace krajů Radko Martínek.

Hlavně neslibovat nesplnitelné

Podle politologa Lukáše Jelínka z Masarykovy dělnické akademie si sociální demokracie ponechá stejná témata, která ovšem budou aktuálně reagovat na první kroky Nečasovy vlády.

„Bude se zřejmě hovořit o sociálně laděných tématech – o stavebním spoření, hypotékách, podpoře rodin, školném a podobně. Možná se otevřou témata typu referenda nebo přímé volby, kde pravice některé kroky udělala, ale podle ČSSD velmi nedostatečné,“ upozorňuje Jelínek.

Zároveň se domnívá, že podzimní volby budou hodně individualizované. Sociální demokracie se pokusí postavit do voleb výrazné osobnosti, které si samy určí agendu, jež nejlépe osloví voliče. Stejně tak ve městech a obcích. „Myslím, že ani nebude nutné tlačit nějaké centrální téma,“ dodává Jelínek.

Lidi prý na jaře odradila agresivita kampaně a marketingu a také jasně nesplnitelné sliby. Vzhledem k pravomocím senátu i současné ekonomické situaci si podle Jelínka musí ČSSD dát velký pozor, aby neslíbila víc, než může splnit.

Nové logo nic nevyřeší

Šéfredaktor odborného týdeníku Marketing a média Daniel Koeppl vidí řešení pro ČSSD daleko hlouběji: „Měli by se vrátit na samotný začátek k produktu sociální demokracie jako takové, tedy k sociálním výdobytkům. Oni ho rozmělnili a učinili ho nečitelným.“

Sociální demokraté podle něj podlehli pocitu velikosti, neohroženosti a definitivy. „Ztráta pokory a domněnka, že všemu rozumíte, se nakonec vymstí,“ varuje Koeppl.

Chystanou změnu loga ČSSD Koeppl považuje za nefunkční. V první řadě by se strana měla zamyslet nad vnitřními změnami a k nim teprve přiřadit image. „Z ošklivé nevěsty neudělám z ničeho nic krásnou,“ shrnuje.

Veronika Malá, Lucie Maňourová, Václav Sochor, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme