Odboráři ze Správy britských letišť hlasují o stávce
Po trampotách způsobených letos v dubnu a v květnu oblakem ze sopečného popela, který narušil dopravu (nejen) nad Británií, a po vlně stávek palubního personálu British Airways, už aby se britští cestující i zahraniční návštěvníci ostrovů chystali na další potíže.
Přes 6000 odborářů ze Správy britských letišť totiž hlasuje o tom, zda vstoupí do stávky. Pokud si ji odhlasují, což je pravděpodobné, může protest ochromit provoz na britských letištích už koncem příštího měsíce.
Odborářům a části zaměstnanců správy letišť došla trpělivost, protože v minulých 2 letech se podřídili úspornému plánu společnosti a souhlasili de facto se zmrazením mezd na dva roky.
Odboráři ze Správy britských letišť hlasují o stávce. Na Rádiu Česko o tom hovořil londýnský spolupracovník ČRo Ivan Kytka
Teď jim vedení firmy na další rok nabízí pouze jednoprocentní růst mezd, což není příliš, vezme-li se v úvahu, že celková inflace v Británii činí zhruba 3 procenta. V reálných číslech by to pro zaměstnance letišť tedy znamenalo pokles mezd.
Jak hlasování dopadlo má být jasné 12. srpna. Případná stávka by se týkala například požárníků, bezpečnostních zaměstnanců a provozního personálu letišť, nikoli ale letušek nebo personálu, který odbavuje jednotlivé lety.
Správa britských letišť (BAA) spravuje pouze šest z několika desítek britských letišť, přesto jde o firmu klíčovou, neboť řídí i letiště Heathrow s jeho pěti terminály. Má i dvě velká letiště ve Skotsku. Letiště, která spravuje, měsíčně dohromady odbaví kolem 10 milionů cestujících.
Jak významná je to firma, dokládá i fakt, že britský úřad pro hospodářskou soutěž dospěl k závěru, že i oněch šest letišť představuje příliš velký podíl na trhu, a rozhodl, že BAA bude muset dvě z nich prodat.