Čerpací stanice BP se od své společnosti distancují

„Tato pumpa nepatří BP, ale mně,“ píše se na cedulích, které se začaly objevovat na čerpacích stanicích podél Mexického zálivu. Proti pumpám patřícím firmě British Petroleum se totiž začal obracet hněv Američanů rozezlených kvůli havárii na vrtu Deepwater Horizon.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lodě se snaží uhasit požár na Deepwater Horizon

Lodě se snaží uhasit požár na Deepwater Horizon | Foto: public domain, US Coast Guard

Čerpací stanice BP přišly od dubna o 40 procent zisků. Některé byly dokonce poničeny vandaly. Dožadují se tedy změny jména – návratu loga starého vlastníka, firmy Amoco.

Podle odborníka na krizovou komunikaci Radima Junga ze společnosti Ewing Public Relations ale samotná změna názvu nestačí. „Nedivím se pumpařům, že se nyní od BP distancují, ale situaci to nezlepší,“ myslí si Jung.

Přehrát

00:00 / 00:00

Radim Jung se zamýšlí, jaké kroky by pomohly BP opět získat důběru veřejnosti

„Důležité pro celou společnost BP je, že dodá důkazy, že se věci mění k lepšímu. Že se změnou jména přichází i nový způsob řešení katastrofy,“ domnívá se.

Podle Junga by se situace pro BP nezlepšila ani pouhou výměnou ředitele. „Může to pomoci, pakliže změna šéfa symbolizuje celkovou změnu k lepšímu. Musí to být jeden z mnoha dalších kroků, které budou pro veřejnost signálem, že BP není lhostejná k situaci v Mexickém zálivu a chce znovu nalézt dialog s veřejností,“ říká.

Jak odborník z Ewing Public Relation dodává, firmy, i daleko menší než BP, si běžně vypracovávají manuály krizové komunikace, kde je krok po kroku uvedeno, jak se při nenadálé situaci chovat, komunikovat s médii nebo jaký web spustit. „I BP takový měla a její první reakce bezprostředně po katastrofě byla dobrá. Komunikovali s novináři i s postiženou oblastí, k havárii se velice rychle přihlásili. Ale manuál si neuměl ‚představit‘, jak velká katastrofa může být,“ vysvětluje.

Jung se domnívá, že ve firmě poté nastala panika, protože nedokázala dodávat každý den novinářům nové a nové informace. „To je moment, kdy by si měli najmout někoho zvenku – s nadhledem a čistou hlavou,“ uvádí.

Přiznává ale, že určitým nezaujatým odborníkem by mohl být Robert Dudley, který od října nahradí bývalého ředitele Tonyho Haywarda.

Mariana Zapotilová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme