V Česku začne vánoční prodej až v říjnu, slibují obchodní řetězce

Necelých pět měsíců před Vánoci odstartoval vánoční prodej na londýnské Oxford Street v obchodním domě Selfridges. Ještě o týden dříve než loni. V České republice prý ale nic takového nehrozí. České obchodní řetězce plánují dodat vánoční zboží do svých pultů stejně jako loni, tedy v průběhu října.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vánoční nákupy. Ilustrační foto.

Vánoční nákupy. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Pravou, klasickou vánoční kampaň spouštíme až na konci října. V budoucnu rozhodně neplánujeme spouštět vánoční kampaň ještě během letních prázdnin,“ potvrzuje Jiří Hora ze společnosti Ahold.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kdy letos v Česku propukne vánoční prodej, zjišťovala Dominika Rojtová.

Ve stejný čas zahájí vánoční sezónu i hypermarkety Tesco, potvrdila mluvčí společnosti Eva Karasová. Podle Zdeňka Juračky, ze svazu Obchodu a cestovního ruchu, jde ze strany Londýnského obchodního domu o marketingový tah a o lákání zákazníků. Na vánoční nákupy je ale podle něj skutečně příliš brzo.

„Říká se, že kdo dřív přijde s nabídkou, ten víc prodá. Ale dá se to také obrátit. Domníváme se, že zákazník se nemusí bát, že by před Vánoci nebylo zboží, zejména potraviny. V době recese jsou domácnosti, které žijí z měsíce na měsíc. Ty určitě nebudou kupovat čtyři měsíce před Vánoci jakékoli potraviny a budou chtít mít čerstvé zboží těsně před svátky. Proto není skutečně kam spěchat,“ říká Juračka.

Olga Zelenková, ředitelka Bezbariérového pracoviště tolerance, ale tvrdí, že lidé na Vánoce myslí rok od roku dříve. Poprvé letos ale sleduje větší zájem o keramické výrobky nebo výrobky ze skla už v létě.

„Lidé se už na Vánoce připravují. Letos mě ale překvapilo, že na ně začínají myslet už takhle brzy. Většinou to začíná v říjnu, v listopadu, kdy my už nestíháme a oni to chtějí okamžitě,“ uzavírá Zelenková.

Letos se dá opět očekávat i růst nákupů dárků přes internet. Důvodem je cena zboží a úspora času.

Dominika Rojtová, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme