Mnozí ředitelé ZŠ nechtějí zavádět druhý cizí jazyk pro všechny povinně

Většina ředitelů základních škol i víceletých gymnázií je proti zavedení povinné výuky dalšího cizího jazyka. Obávají se především přetěžování žáků.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ruka na globusu

Ruka na globusu | Foto: Comstock Images

Jako další překážku uvádějí nedostatek kvalifikovaných vyučujících. Dokonce nesouhlasí ani s tím, aby na úkor dalšího cizího jazyka, který by se vyučoval povinně, byly omezovány jiné předměty.

Vyplývá to z dotazníkového šetření Ústavu informací ve vzdělávání.

Ředitel pražské Základní školy Brána jazyků Petr Tlustý ale vidí v povinné výuce dvou cizích jazyků především výhody: „Jako výhodu spatřuji, že děti po deváté třídě umí slušně dva jazyky a samozřejmě s tím souvisí i to, že získají dostatečný rozhled.“

Jako další cizí jazyk po hlavním jazyku, kterým bývá zpravidla angličtina, školy nejčastěji nabízejí němčinu a ruštinu. Další cizí jazyk se nejčastěji učí děti v sedmé až deváté třídě jako povinně volitelný předmět.

Milan Kopp, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme