Mnozí výčepní dál porušují pravidla dobré hospody
Češi jsou sice světoví šampioni, co se spotřeby piva týče, ale s pivní kulturou to není nejslavnější. Sdružení obrany spotřebitelů v novém průzkumu narazilo téměř v polovině případů na výčepní, kteří nedodrželi správnou hladinu v půllitru.
A sondu, jejíž výsledky byly zveřejněny včera, doplňuje test v nejnovějším vydání Mladé Fronty Dnes. Ta se zaměřila na restaurační zahrádky - a také tam prý příliš často obsluhují nepoctivci, kteří točí pivo pod míru. A nejen to - na stole přistávaly špatně vypláchnuté sklenice, pivo bylo zteplalé a podobně.
Václav Stárek, generální sekretář Asociace hotelů a restaurací ČR v Ozvěnách dne
Václav Stárek, generální sekretář Asociace hotelů a restaurací ČR v Ozvěnách dne výsledek označil za problém jednotlivých restaurací a jejich personálu i nedostatečných kontrol personálu, ale na druhé straně i zákazníků.
„Neměli by si nechat líbit porušování regulí. To znamená: základní hygienická pravidla a dodržování správné míry, to jsou základní atributy dobré hospody.“
Podle Stárka majitelé někdy nedostatečně kontrolují personál a ten také není správně motivován, a to pozitivně i negativně. „Bývali doby, kdy si kvalitu piva hlídali i pivovary a myslím, že to dál pokračuje.“
„Zákazník musí dostat to, co dostat má a nechceme se zastávat nepoctivých provozovatelů a v tomto smyslu vítáme kontroly České obchodní inspekce,“ připomněl Václav Stárek, generální sekretář Asociace hotelů a restaurací ČR.