Na železničních stavbách by se mělo ušetřit 437 milionů

Na železničních stavbách chtějí firmy ušetřit necelých pět set milionů korun, aby nemusely zastavit práce. O tom, kolik a jakým způsobem se dá uspořit, teď jednají velké stavební firmy se správou železniční a dopravní cesty.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční doprava. Ilustrační foto.

Železniční doprava. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Například firma AŽD Praha, která se specializuje na technologické zázemí, použije levnější kabely, které ale splňují požadované bezpečnostní parametry. Ušetřit se má také lepší koordinací prací a snížením výdajů na subdodavatele.

„Je to modernizace trati Žďárec u Skuče-Svitavy, kde máme pět procent úsporu. Potom je to centrální dispečerské pracoviště Přerov, kde jsme také tímto způsobem postupovali. Vlastně hned, jak s tím pan ministr přišel, tak jsme na to sedli, a proto jsme s tím mohli přijít jako jedni z prvních,“ řekl generální ředitel společnosti AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Přehrát

00:00 / 00:00

O úsporách při železničních stavbách na Radiožurnálu.mp3

Marži jeho firma zatím snížit nemůže. „Máme marži kolem pěti procent. To znamená, že se v určitých okamžicích na ni můžeme podívat, ale kam až s tou marží chcete ještě dolů jít. Abychom byli konkurence schopní, tak tady zaměstnáváme dvě stě padesát špičkových vývojářů, na které prostě musíme vytvořit prostředky,“ podotkl Chrdle.

Snahu stavebních firem dnes ocenil i ministr dopravy Vít Bárta: „Velmi vítáme tento signál. Budu velmi obezřetně sledovat,jakým způsobem bude naplněn.“

Plánované úspory podle stavebních firem ale v žádném případě nesníží kvalitu a bezpečnost staveb.

Jan Herget, ak, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme