České dálnice budou možná stavět soukromníci

Ministr dopravy Vít Bárta zvažuje, že by některé úseky silnic mohli stavět soukromníci v rámci projektů PPP (Public Private Partnership). Soukromníkům by motoristé poté platili mýtné, jehož výši by mohl ovlivnit stát. Vít Bárta se inspiroval ve Francii, kde dálnice provozují právě soukromé firmy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mýtná brána

Mýtná brána | Foto: Marián Vojtek

Stát nemá na stavbu silnic peníze, a PPP projekty by mu tak mohly pomoci. Jde o opravu dálnice mezi Mirošovicemi a Brnem, o severní část pražského okruhu, silnici mezi Mohelnicí a Opatovicemi nad Labem a dálnici z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic včetně obchvatu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Výhody PPP projektů představil na Rádiu Česko výkonného ředitele Asociace PPP Vladimír Sloup.

„Funguje to téměř všude ve světě, tak nevidím jediný důvod, proč by to nemohlo fungovat i u nás. Malinko proti je, že ve Francii jsou lidé historicky zvyklí mýto platit někomu přímo na místě, u nás jde o jistou změnu myšlení řidičů. U nákladních vozidel ale k tomu koneckonců už došlo,“ vysvětluje výkonný ředitel Asociace PPP Vladimír Sloup.

Podle něj by byl v Česku o takové projekty ze strany soukromých firem určitě zájem: „Já bych se nezájmu nebál. Jde o podnikatelskou příležitost jako je každá jiná a firma, která chce obstát na trhu, tak se příležitosti určitě chopí.“

Alena Adamcová, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme