Lidé chtějí vědět, kdy přinesou škrty pozitivní efekt
Současná vláda hlásila svůj záměr snížit schodek státního rozpočtu už v rámci volební kampaně a svých programů. Je současná komunikace mezi vládou a občany dostačující natolik, aby si vláda udržela popularitu a občané chápali její nutné kroky?
V současné době se nejvíce informací logicky dostává z médií a také od samotné vlády. Málokdo ví, že vláda má své informační centrum, kde jsou zaměstnanci připraveni odpovědět na všechny otázky.
Anna Matušková, odbornice na politický marketing z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, říká, že přiblížit vládu lidem je obecně problémem v celé Evropě a je složitý i způsob jak přiblížit její politiku.
„Důraz by se měl klást na jistou otevřenost a snahu komunikovat. Samozřejmě, že politici se objevují v médiích, kde se vyjadřují, ale nemají čas objíždět jednotlivé občany jako v rámci volební kampaně.“
Vláda by měla konkrétně vysvětlit na daných příkladech, k čemu její úspory povedou. Ke změnám dojít musí, ale mělo by být řečeno, v jakém časovém horizontu přinesou kroky efekt a kdy se situace začne měnit k lepšímu.
Politici by kromě vysvětlování měli ukázat i pozitivní příklady na sobě. Informace z médií předkládají opětovné zneužívání poslaneckých náhrad nebo ukazují luxusní vybavení poslaneckých bytů nebo hejtmanských kanceláří.
„Je jasné, že dojde ke škrtům politiků a s nešvary je třeba počítat, ale zase by se neměla měnit vládní politika na základě toho, že někteří poslanci nadále zneužívají dávky,“ říká Matušková.