Žebříček 'Štiky českého byznysu' ukáže, jak rostou firmy

Posedmé vzniká letos žebříček s názvem "Štiky českého byznysu", který ukáže, jak každoročně rostou české firmy. Žebříček sestavuje společnost Coface Czech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Centrální hala veletrhu CES 2010

Centrální hala veletrhu CES 2010 | Foto: CES PressPack

Její pořadí má určit především nejdravější tuzemské společnosti.

„Všude po Evropě se během posledních patnácti letech objevují žebříčky založené právě na kritériu rychlosti růstu. Viděli jsme zde také příležitost k zviditelnění naší značky ve spojení s takovým projektem,“ sdělil ředitel Coface Czech Radek Laštovička.

Přehrát

00:00 / 00:00

Radek Laštovička mluvil na Rádiu Česko o žebříčku nejdravějších českých firem

Soutěžící firmy musejí dostávat svým závazkům a v posledních třech letech vykázat alespoň jeden kladný hospodářský výsledek. Pro letošní ročník se výběr omezil na firmy s obratem přes deset miliónů eur.

„Kritéria jsou ojedinělá tím, že jsou čistě matematická. Vycházíme především ze zveřejněných výsledků hospodaření českých firem. Výsledky soutěže neodpovídají nějakému rozhodování poroty. Jde o jasný matematický výpočet na základě hospodářských výsledků,“ vysvětlil Laštovička.

Dnes se uzavírají přihlášky

Loni se do soutěže zapojilo přes deset tisíc firem. Dnes se uzavřelo příjímání přihlášek do letošního ročníku.

„Ještě nemáme podrobná čísla přihlášených k dispozici právě proto, že přihlášky končí až dnes,“ uvedl ředitel Coface Czech.

Z výsledků žebříčku po několik let se dají vyčíst trendy v dynamice růstu českých firem v čase.

„Trendy zůstávají relativně trvalé. Zvyšuje se nám průměrně velikost firem co do obratu a lehce klesá počet zaměstnanců ve vítězných firmách, což znamená, že se zvyšuje produktivita. Zajímavým trendem ale je, že se snižuje ziskovost u nejlepších firem. Pravděpodobně proto, že naše ekonomika se stává standardnější a mimořádně vydělat na nějaké příležitosti je stále obtížnější.,“ myslí si Laštovička.

Na předních místech žebříčku se podle něj objevují spíše malé a střední firmy, spíše než zavedené velké společnosti:

„Výsledky těchto žebříčků právě ukáží malé či střední firmy, protože pro velkou zavedenou firmu je velmi obtížné zdvojnásobit svůj obrat. Menším firmám se to dělá snáze. Letos jsme změnili pravidlo o minimální velikosti firmy pro přihlášení do soutěže z obratu v hodnotě milion euro na deset milionů eur, aby vítězem byly alespoň středně velké firmy.“

Martina Mašková, Martin Křížek, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme