Na autosalonu v Paříži budí největší zájem Volkswagen

Světový autosalon v Paříži sice otevře své brány veřejnosti až zítra, už nyní si ale odborníci tipují, že jedním z nejobletovanějších stánků bude ten s logem Volkswagenu. Alespoň tak to bylo při dvou dnech určených pro novináře.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Octavia Green E Line

Škoda Octavia Green E Line | Foto: Škoda Auto

Volkswagen chce tradičně upoutat tradičně přinejmenším velkým stánkem. Se všemi přidruženými značkami zabral v Paříži prakticky celý jeden pavilon, na kterém představuje to nejnovější z celého koncernu. Automobilka předvádí v Paříži kromě jiných novinek novou generaci v Evropě nejúspěšnějšího modelu střední třídy Passat.

Výrobci aut stále intenzivněji pracují na ekologických pohonech budoucnosti. Volkswagen v této oblasti trochu zaspal vývoj. Nepatří rozhodně k lídrům v ekologických pohonech. K nim naopak patří Toyota, což je velká konkurence právě Volkswagenu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jan Říha a Martin Jahn mluvili na Rádiu Česko o automobilovém průmyslu

Německá automobilka proto přišla s projektem, který počítá s tím, že do roku 2018 by měla být lídrem v Evropě na trhu s ekologickými vozy. Do tří let chce vyvinout elektromobil Golf. Prioritou spolkové vlády navíc je, aby do roku 2020 jezdilo v Německu milion elektromobilů a Volkswagen toho chce využít.

Do čela tohoto automobilového gigantu se poprvé v historii dostává Čech, a to Martin Jahn, který byl pověřen vedením mezinárodního prodeje firemních flotil a víceznačkových prodejů. Jahn proto odchází z Ruska, kde od roku 2008 zastával pozici generálního ředitele Volkswagen group právě pro Rusko.

Jahn splnil v Rusku cíl

„Funkce obnáší koordinaci prodejů velkým firemním zákazníkům, prodeje všech značek na globální úrovni, takže jde o zodpovědnost za všechny světové trhy. Týká se to všech států. I když ne ve všech hrají tyhle prodeje zásadní roli. Jde tedy hlavně o země v západní Evropě a dále o Rusko, Čínu, Argentinu, Brazílii a Spojené státy,“ sdělil Jahn.

Když nastupoval na post generálního ředitele Volkswagen group v Rusku, chtěl posílit tržní podíl automobilky na tamnějším trhu.

„Cíl se určitě podařilo splnit. Tržní podíl koncernu před mým příchodem byl okolo 3,5 procent. Dnes se pohybujeme přes sedm procent, což jevíce než dvojnásobek," pochvaloval si.

Automobilový trh v Rusku přitom mezitím prošel velice divokým vývojem.

„Chová se jako celá ruská ekonomika. Prošel celkem velkými turbulencemi. Když jsem do Ruska přišel, tak trh rostl o třicet procent. Pak zasáhla ekonomická krize a trh se propadl o padesát procent a v současné době zase o dvacet procent roste. Jde tedy o velmi dynamický vývoj. Jednou to bude určitě největší evropský trh,“ předpověděl Jahn.

V nové funkci si nyní rozhodně nedává skromné cíle:

„Prodeje firemním zákazníkům by měli přispět k celkové firemní strategii být do roku 2018 jedničkou v automobilovém trhu na světě. Napřed se ale musíme podívat, jak koncern může využít synergie mezi jednotlivými značkami.“

Jan Říha, Martin Křížek, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme