Prodej luxusního zboží poroste, nejvíc ve východní Asii

Trh s luxusním zbožím se má v příštím roce vrátit na úroveň před krizí, tvrdí konzultační společnost Bain & Co. K růstu podle ní nejvíce přispěje prodej kožených kabelek, hodinek, šperků a dále pak oděvů, parfémů, kosmetiky a nádobí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kabelky slavných návrhářů

Kabelky slavných návrhářů | Foto: Robert Mikoláš

Zatímco v roce 2007 činily tržby zhruba 170 miliard eur, v příštím roce to má být až 176 miliard eur, v přepočtu 4,3 biliónu korun. Mezi nejvýznamnější země, na které se orientují výrobci a prodejci luxusního zboží je Čína a další asijské země.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik Komerční banky Miroslav Frayer

Jen v Číně vzrostou tržby podle odhadů už letos až o třetinu. Podle analytika Komerční banky Miroslava Frayera je hlavním důvodem silná spotřebitelská poptávka.

„Bohatá vrstva tam už vyhledává konkrétní značky a řada firem na to reaguje zřizováním prodejen přímo v Číně. Poptávka je ovšem hodně rozdělená. V Číně jsou bohatá města a chudý venkov,“ řekl Frayer.

Podhodnocený Jüan

Nákupy podle něj zatím do určité míry brzdí podhodnocená čínská měna. „Pokud by došlo k plnému uvolnění a Jüan by výrazně posílil, tak by zlevnilo zahraniční zboží a poptávka po luxusním zboží by ještě vzrostla,“ myslí si Frayer.

Vysoký potenciál pro odběr luxusního zboží nemá jen Čína, ale prakticky celá východní Asie. „Vysoký ekonomický růst v regionu se dotýká téměř všech okolních zemí. Zákazníků, žádajících luxusní zboží přibývá například i v Koreji a také v Rusku,“ potvrdil analytik Komerční banky.

Igor Maňour, Ladislav Dvořák, Václav Sochor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme