Firemního donátorství se krize příliš nedotkla

Mezinárodní ceny TOP Filantrop 2010 znají své vítěze. Nejodpovědnější firmou roku se stejně jako loni stala společnost Vodafone. Soutěž oceňuje a uznává takové firmy, které ukazují inovaci, kreativitu a trvalé odhodlání ke společenské odpovědnosti. Cenu nově uděluje platforma Byznys pro společnost, která v České republice sdružuje společensky odpovědné firmy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výtěžek benefice je použit na realizaci charitativních projektů

Výtěžek benefice je použit na realizaci charitativních projektů | Foto: Hynek Bulíř

České firmy věnovaly loni na dobročinné účely asi dvě miliardy a 300 miliónů korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

O firemním donátorství v Česku mluvil na Rádiu Česko Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing a média

„Firemního dárcovství se samozřejmě dotkla krize, i když pokles je menší, než se očekávalo. Firmy jsou si vědomy toho, že pokud se rozhodnou nějakou dobrou věc podporovat, nemohou to změnit nějaké krátkodobé výkyvy. Jedná se o dlouhodobou záležitost,“ říká Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing a média a pokračuje:

„Velká změna oproti začátku devadesátých let je to, že stále více firem si je vědomo, že by měly společnosti něco vracet. Mnohé se tím ani nikde nechlubí.“

„Trend směřuje k tomu využívat specializované agentury, které určitý objem financí přerozdělí podle jejich znalostí a zkušeností tam, kde to je zrovna potřeba,“ vysvětluje Köppl a dodává:

„Na druhou stranu se řada společností, hlavně těch velkých, chce spojovat s určitých stylem donátorství.“

Podle Köppela neexistuje přímá souvislost mezi vynaloženými prostředky na dárcovství a dobrým vnímáním společnosti, hlavně u firem, které se svým donátorstvím holedbají:

„Často to může sklouznout v opak a spotřebitelé mají pocit, že firmy zneužívají dobročinnost ve svůj prospěch. U obchodních řetězců to například často dopadá tak, že místo toho, aby firma věnovala peníze ze svého, snaží se obrat své zákazníky o další část peněz, který pod svým jménem využívá ve svůj prospěch. Ze zahraničí máme příklady toho, kdy takové chování může skončit velikým skandálem.“

Anna Baumová, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme