Dysfunkce není nedostatek inteligence

30. listopad 2010

Specifické poruchy učení. Klinická biochemie IV. - vyšetření moči. Umělé oplodnění a genetická diagnostika.

Jak odlišit ve škole děti s poruchami učení od obyčejných lajdáků? To je jedna z otázek, kterou se zabývá výzkum specifických poruch učení. Dnes o nich bude mluvit doc. Iva Strnadová.

Další příspěvek se věnuje problematice ryze materiální povahy. MUDr. Klára Bořecká se ve čtvrtém díle seriálu o klinické biochemii zaměřuje na analýzu moči.

Jednou z cest proti stárnutí populace a vzrůstající neplodnosti jsou umělá oplodnění. MUDr. Kateřina Veselá bude mluvit o problematice asistované reprodukce i potřebě velmi obezřetného zacházení s genetickou diagnostikou.

Nebude chybět ani pravidelná rubrika aktualit. Dnes se dozvíte, co může člověku způsobit plavání v krytém bazénu, a také uslyšíte o pokusu, jak zabránit živým buňkám v tom, aby „střihaly metr“ v procesu stárnutí.

autor: mas
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.