Modernizace železniční trati Plzeň-Rokycany má zelenou

22. listopad 2011

Příští rok na jaře odstartuje největší železniční stavba v Plzeňském kraji za posledních 20 let. Jedná se o úsek III. koridoru z Rokycan do Plzně, který přijde na více než sedm miliard korun a zahrne také nejdelší železniční tunel v tuzemsku. Jedná se o nejdražší a nejnáročnější dosavadní koridorový úsek v České republice, jehož stavba potrvá necelé čtyři roky.

Novou trať z Rokycan do Plzně, která vyjde na více než 7 miliard korun, má podpořit zhruba 70 procenty dotace Evropské unie.

Modernizace více než 20kilometrového úseku Rokycany- Plzeň zkrátí trasu na 14 kilometrů. Zhruba polovina trati, po které budou vlaky jezdit rychlostí 160 km/hod, povede v nové stopě. Z celkových nákladů stavby téměř polovinu spolkne nejdelší český železniční tunel z Kyšic za plzeňský vrch Chlum.

V připravovaném železobetonovém tunelu budou vybudovány dva tubusy vedle sebe. Tunel nepovede přímo pod vrcholem Chlum s rozhlednou, ale stranou k zábělské silnici. Součástí modernizace trati Rokycany Plzeň bude také oprava zchátralého plzeňského nádraží na Doubravce.


Modernizaci trati Rokycany Plzeň přispěje ke zkrácení cesty mezi Plzní a Prahou. Příští rok bude totiž dokončen třetí koridor v úseku Beroun - Zbiroh a o rok později Zbiroh - Rokycany. Zbylá část Praha - Beroun se připravuje.

autor: čer
Spustit audio