Belgické dostaveníčko potvrdilo, že automobilový průmysl je klíčový pro DAB rádio

13. květen 2016

V Německu, Velké Británii, Itálii, Nizozemsku, Švýcarsku, Norsku nebo Dánsku se mohou obyvatelé spolehnout prakticky na celoplošné pokrytí digitálním signálem.

Bruselská akce Drive to Digital pořádané konsorciem WorldDAB potvrdila, že automobilový průmysl sehraje do budoucna významnou roli při digitalizaci rozhlasového průmyslu. Jak informoval web Radioworld.com, zástupci politické sféry, výrobci automobilů i rozhlasového průmyslu se dohodli na dalším rozvoji DAB rádia v této sféře podnikání. Podle odhadů WorldDAB v současné době přijímá digitální rádio okolo šestapadesáti procent evropských občanů. V Německu, Velké Británii, Itálii, Nizozemsku, Švýcarsku, Norsku nebo Dánsku se pak mohou obyvatelé spolehnout prakticky na celoplošné pokrytí.

Pokud se zmíněné země započítají do společného „balíku“, vytvoří šedesát procent prodeje nových automobilů na starém kontinentu. Ve Francii a Belgii se pak zvýšil počet automobilů s DAB rádiem na osmdesát procent prodaných kusů. „S přeshraničním cestováním a prvními zeměmi, které oznámily přípravy na vypnutí analogového vysílání, je čas na to, aby byl příjem FM/DAB/DAB+ implementován jako standard po celé Evropě,“ uvedl president WorldDAB Patrick Hannon a doplnil, že jasná podpora této technologie umožní urychlení celého procesu digitalizace rozhlasového vysílání.

autor: lukpo
Spustit audio