Cartoon Network konkretizuje nejbližší kroky, chce být nejoblíbenější dětskou značkou

15. listopad 2017

Dětská stanice Cartoon Network oficiálně vstoupila 20. září na český a slovenský trh. Nyní vám v návaznosti exkluzivně přinášíme nejnovější informace přímo z londýnské centrály.

Společnost Turner Broadcasting bere launch na území bývalé federace poměrně vážně a vyvíjí zvláštní úsilí, aby brzy dostála svému slibu a proměnila u nás Cartoon Network v jednu z nejoblíbenějších dětských značek. Přestože se spuštění lokalizované verze dařilo téměř do poslední chvíle utajit, zdaleka se nejednalo o krátkodobý proces, jak se možná mohlo zdát. Aktivně na něm Turner pracoval alespoň poslední rok, přičemž podle manažerky Barbory Sopkové, zaměřující se na distribuci programmingu, se prvotní úvahy o lokalizaci objevily již před pěti lety. Trh byl průběžně monitorován a čekalo se na vhodnou chvíli, mimo jiné v souvislosti s digitálními platformami, kdy by zdejší start celkově dával smysl.

Necelé dva měsíce poté je většina obsahu k dispozici v českém jazyce. Díky stálému přílivu premiérových dílů jednotlivých pořadů dochází průběžně k nasazování dabovaných verzí u malého množství kontentu ještě v těchto dnech. Počeštění, po kterém bude celých 100% vysílání v CZ znění, by mělo být dokončeno na počátku příštího roku. Při zářijovém vstupu stanice na náš trh proběhla některými médii zavádějící informace, že by měl být program dostupný i ve slovenském jazyce. Jednalo se o nepřesné tvrzení, nejspíše způsobené komunikačním šumem, které by provozovatel rád uvedl na pravou míru. Na dotaz redakce možnost slovenského dabingu sice do budoucna nevyloučil, ale momentálně není slovenština na pořadu dne. Pokud k tomuto kroku nakonec někdy skutečně dojde, bude to spíše v dlouhodobém horizontu a v závislosti na tom, jak si kanál u nás povede. Aktuální prioritou, podobně jako u konkurenčních stanic, je tedy čeština.

Cartoon Network

Plány pro nejbližší období zahrnují mimo jiné také zvýšení dostupnosti na českém a slovenském trhu. Snahou je být u co nejvíce poskytovatelů placených televizních služeb, s některými probíhají jednání, a oslovit tak co největší množství diváků. Cartoon Network sice primárně cílí na děti ve věku 6-12 let, ale svoji kvalitní tvorbou dokáže často zaujmout i starší publikum. Program již má své nabídce slovenský MagioSat, DigiTV či kabelový operátor UPC. Ten má jako jeden z prvních přislíbenou HD verzi. S jejím zařazením se počítalo v průběhu tohoto měsíce, na tiskové konferenci stanice byla původně řeč o šesti až osmi týdnech, ale podle posledních informací se překlopení do vysokého rozlišení mírně prodlouží. Mluvčí UPC Jaroslav Kolár nám sdělil, že "stanice je v současnosti zařazena do programové nabídky v upscalované HD verzi". Rovněž potvrdil, že "jakmile bude plná HD verze k dispozici, po následném otestování bude přidána". Zákazníci operátora tedy nemusí mít obavu, že by snad o lepší kvalitu přišli. Pouze se dočkají o něco později, než možná doufali. Dle lidí z Turner Broadcasting, jejichž technické oddělení na tom právě intenzivně pracuje, by se nově měl HD stream k divákům dostat odhadem v průběhu ledna. Nejde ani tak o kontent, který je v nativu produkován a odbavován už nějakou dobu, jako spíše o distribuční trasu a signál jako takový. Po obsahové stránce se po přechodu na HD nic nezmění. Schéma standardní i HD verze bude shodné. Rozdíl bude pouze v technické kvalitě přenosu, který by následně měl být na první pohled zřejmý.

Provozovatel si je na rozdíl od konkurenčních placených dětských stanic vědom, že vysoké rozlišení v dnešní době představuje i na poli dětské tvorby určitý standard a chtěl by v této podobě stanici nabízet časem ideálně všem. Momentálně jako jediné poskytuje dětským divákům plnohodnotný HD servis veřejnoprávní Déčko. HD kvalitu by brzy chtěla poskytnout i nová televize TUTY. Disney Channel HD verzi silně zvažuje, ale z podzimního termínu v jeho případě sešlo a tak ke spuštění dojde nejspíše někdy v příštím roce. Nickelodeon po několika letech příprav na lokalizovanou HD verzi resignoval úplně a Minimax s Megamaxem pro překlopení do HD žádný konkrétní termín zatím nemají. Cartoon Network tudíž může mít v této oblasti, alespoň dočasně, určitou výhodu.

Cartoon Network

Na přelomu roku by pak ještě mělo dojít ke změně v oblasti inzerce. Takzvaný "opt-out", oddělující během breaků signál pro náš trh, je již funkční a je do něho dočasně umisťována výplň. Jde o krátké dabované sestřihy z jednotlivých pořadů, fillery, jenž budou nahrazeny lokální reklamou. Tu u nás, podobně jako v Maďarsku, prodává Atmedia. Při tomto kroku možná dojde také k úpravě vysílací licence a jejímu přechodu z OFCOM pod RRTV - věc je však v řešení a nebylo v tomto ohledu ještě rozhodnuto.

V neposlední řadě bude určitou proměnou procházet i vzhled samotné stanice. V současné době je více méně unifikován do "Check It 4.0" kabátu, jak je branding pojmenován, ale postupně se začnou objevovat prvky z nejnovějšího "Dimensional" refreshe. Ten byl představen vloni ve Spojených státech a v posledních měsících se začal rozšiřovat i směrem k nám - konkrétně ho nasadil Cartoon Network ve Velké Británii a Francii. Dá se tudíž předpokládat, že novou grafiku v určitém rozsahu rovněž nasadí nám určený středoevropský "CEE" feed. Záměrem je look stanice udržovat svěží a přibližně co rok přidávat nové prvky.

Kromě lineární TV provozuje Cartoon Network na našem trhu v lokalizované podobě také webové stránky obsahující informace o vysílaných pořadech, různé klipy a hry. Se svými diváky zůstává v kontaktu i prostřednictvím Facebooku a svého kanálu na YouTube, kam pravidelně nahrává dabované ukázky. Pro fanoušky stanice a zároveň klienty kabelového operátora UPC je pak ještě potěšující, že od včerejšího dne je stanice součástí služby Horizon Go. Díky tomu budou moci sledovat své oblíbené seriály i na smartphonu, tabletu nebo notebooku - například zbrusu novou show "KO OK! Prostě Koukej" běžící ve všední dny v 16:10 a 06:30.

autor: Lukáš Jaro
Spustit audio